میلاد صادقیان

پورتال شخصی، آموزشی و اطلاع رسانی

۳۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

جاهای دیدنی چمخاله (معرفی کامل مناطق گردشگری و تفریحی چمخاله)

چمخاله یکی از شهرهای توریستی و زیبای شرق استان گیلان هست که دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی متنوعی هست. سعی من در این نوشته که به صورت پی در پی بروزرسانی میشه این هست که دیدنی های چمخاله و جاهای دیدنی رو به شما معرفی کنم.

شهر ساحلی چمخاله که امروزه با نام “چاف و چمخاله” خوانده می شود، شهری ساحلی و توریستی بسیار زیبا و بکر می باشد و در روزگاری نسبتاً دور، مردمانی از تبار گیل و دیلم و کرد به خطه های سرسبز و ساحلی دریای کاسپین مهاجرت می کنند و در آنجا ساکن می شوند. از شرح تاریخی ماجرا که بگذریم، در حال حاضر شهر چمخاله از بخش ها و مناطق مختلفی تشکیل می شود که می توان از آن ها به بخش مرکزی چمخاله، گالش کلام، چاف، تازه آباد، تپه، پیرپشته، پلت کله، پایین پاپکیاده، میان محله پاپکیاده، حسین‌آباد، رادارکومه، سلطان مرادی، کمال الدین پشته نام برد که اکثریت مردمان آن از اقوام گیلک و همچنین بخش مرکزی چمخاله از اقوام کرد می باشند.

شغل اغلب مردم چمخاله کشاورزی، صیادی و نیز به صورت محدود دامپروری بوده و مهمترین محصولات این شهر برنج ، هندوانه و سبزیجات محلی (همچون ترش واش) می باشد.

زبان اغلب مردم این شهر گیلکی و در بخش مرکزی چمخاله گیلکی و کردی (گویش لکی) می باشد.

چمخاله به دلیل واقع شدن در کرانه سبز دریای کاسپین و دارا بودن طبیعت ساحلی بی نظیر و همچنین رودهای پرآب و تالاب هایی تماشایی ، قطب توریستی گیلان و همینطور ایران می باشد.

وجود طرح سالمسازی دریا و امکانات رفاهی و اقامتی بسیار مناسب و مکان های تفریحی عالی، چمخاله را به یکی از انتخاب های اصلی مسافران گرامی جهت مسافرت های داخل کشور تبدیل می کند تا با سفر به این شهر زیبا، لحظاتی خوش و تکرار ناشدنی را در کنار دوستان و خانواده خود در مجهزترین و کم خطر ترین سواحل دریایی کشور و مکان های اقامتی تجربه نمایند.

در حال حاضر جهت اقامت مسافرین، تعداد زیادی هتل، ویلا و سوئیت های کنار دریا و یا داخل شهر و دیگر نقاط دیدنی شهر چمخاله و بخش های مختلف آن وجود دارند.

در ادامه، برخی از نقاط دیدنی و زیبای چمخاله رو خدمت شما معرفی خواهم کرد.

پل چوبی چمخاله (پارک جنگلی توسکا)

هرگاه صحبت از پل چوبی چمخاله می شود، افرادی که از این مکان زیبا بازدید کرده اند، محیطی زیبا را به خاطر می آورند که درختانی تنومند و سرسبز داشته و پلی چوبی را در آغوش گرفته و این پل از لابلای سرسبزی درختان می گذرد و در ابتدای ورودی این محل، محدوده ای میدانی شکل وجود دارد که خانه ی محلی گیلانی و کوچک به عنوان نماد در این محل قرار داده شده است و حوضی از آبشار و پر از انواع ماهیان زینتی نیز در آن وجود دارد. سرتاسر این محوطه با صدای پرندگان، بلبل ها و … پر شده است که آرامشی خاص را به ما هدیه می دهد.

پل چوبی چمخاله (پارک جنگلی توسکا)
پل چوبی چمخاله (پارک جنگلی توسکا)

مکانی را که اغلب با عنوان پل چوبی چمخاله می شناسند همان پارک جنگلی توسکا می باشد که با مشارکت شهرداری چاف و چمخاله احداث گردیده است و اکنون محلی برای بازدید کلیه اهالی و مسافران گرامی می باشد.

پل چوبی چمخاله (پارک جنگلی توسکا)
پل چوبی چمخاله (پارک جنگلی توسکا)

امکانات پل چوبی چمخاله

به محض ورود به محوطه پارک جنگلی توسکا، از روی پل چوبی عبور خواهید کرد که این پل های چوبی، معبر کل محوطه را تشکیل می دهند. در ابتدای این پارک، نورپردازی های زیبایی که انجام شده است، چشم همگان را به خود جلب می کند که این محدوده خصوصا در ساعاتی که هوا رو به تاریکی می رود، زیبایی بی نظیری را ایجاد می کند.

پل چوبی چمخاله (پارک جنگلی توسکا)
پل چوبی چمخاله (پارک جنگلی توسکا)

پل چوبی چمخاله شامل چندین آلاچیق (سرپوشیده و ساده) نیز می باشد که می توانید ساعت ها در آنجا مانده و استراحت کنید و در کنار خانواده از محیط جنگلی زیبا و دلنشین آن استفاده نمائید. 

پل چوبی چمخاله (پارک جنگلی توسکا)
پل چوبی چمخاله (پارک جنگلی توسکا)

در انتهای این پارک نیز به محوطه ای باز می رسید که انتهای آن به رودخانه ختم می شود. پارک جنگلی توسکا دارای امکاناتی ضروری نظیر پارکینگ و سرویس بهداشتی، حفاظ و نرده های چوبی جهت جلوگیری از سقوط احتمالی نیز می باشد.

آدرس پل چوبی چمخاله (پارک جنگلی توسکا)

پارک توسکا در کنار جاده ساحلی چمخاله قرار گرفته است که پس از گذر از پل اصلی و بزرگ چمخاله (پل فلزی)، حدودا 1 کیلومتر به راه خود ادامه دهید و پس از رسیدن به دوربرگردان، دور بزنید. می توانید از نقشه زیر مسیر دقیق پل چوبی چمخاله را مشاهده نمائید.

جزیره ارشیا چمخاله (جزیره فلامینگو)

جزیره ارشیا که آن را با نام جزیره فلامینگو نیز می شناسند، یکی از جاذبه های گردشگری منطقه ساحلی گالش کلام از شهر چاف و چمخاله می باشد. جزیره ارشیا از آن مکانهایی است که اغلب آن را رویایی می خوانند. این جزیره به دلیل واقع شدن در کنار رودخانه ای که بلافاصله به دریا متصل می شود، زیباییهای بی نظیری را خلق کرده است.

جزیره ارشیا چمخاله (جزیره فلامینگو چمخاله)
جزیره ارشیا چمخاله (جزیره فلامینگو چمخاله)

جزیره ارشیا چمخاله کجاست؟

اگر قصد دارید با سفر به چمخاله، نهایت هیجان را تجربه کنید، حتما لازم است سری به جزیره ارشیا بزنید. این مجموعه تفریحی و گردشگری وسیع با امکاناتی بی نظیر، لحظاتی ناب و فراموش نشدنی را برای کلیه عزیزان به وجود آورده است. در این مجموعه از موج سواری، پرواز، سفر نیمروزی به دل دریا با اتوبوس های دریایی، هرکدام را که بخواهید تجربه خواهید کرد. 

پرواز با پاراموتور در چمخاله

پرواز بر فراز دریای خزر و سواحل سرسبز با پاراموتور بدون شک برای همگان لذت بخش و بی نظیر است. این امکان هم اکنون در جزیره ارشیا چمخاله فراهم شده است که می توانید دقایقی رویایی، لذت پرواز را در هوایی پاک و خنک تجربه کنید و از آسمان به تماشای زیبایی های اطراف چمخاله بپردازید. مطمئنا پرواز در فضایی آزاد آرزوی شما نیز بوده است. مگر نه؟ این امکان هم اکنون در بزرگترین ساحل کشور فراهم شده است.

جت اسکی در جزیره ارشیا

جت اسکی یکی دیگر از امکانات فوق العاده هیجان انگیز جزیره ارشیا است که می توانید با آن با سرعتی بالا بر روی سطح آب حرکت کنید و امواج را بشکافید و این لذت بی نظیر تنها با تجربه بدست خواهد آمد و با واژگان قابل توصیف نیست.

تجربه فلای برد در ساحل چمخاله

مطمئنا بارها و بارها فلای برد را در اینترنت و یا حتی فیلم های تلویزیونی مشاهده کرده اید اما آیا آن را تجربه نیز کرده اید؟ دوست دارید این تفریح هیجان انگیز را در ساحل چمخاله تجربه کنید؟ اگر پاسختان مثبت است کافیست سری به چمخاله و جزیره ارشیا بزنید تا از این امکانات استفاده نمائید.

قایق سواری در جزیره ارشیا چمخاله

آیا به قایق سواری علاقه دارید؟ لذت های قایق سواری تنها زمانی قابل مشاهده است که مردمانی در کنار ساحل با جیغ ها و فریادهای حاصل از هیجانات و شادی نظرمان را به خود جلب می کنند. این قایق های تندرو که معمولا چندین سرنشین را نیز شامل می شوند می توانند در مسیر رودخانه ها و دریا با سرعتی تماشایی برانند و لذتی بی نظیر را به شما هدیه کنند.

لذت شاتل سواری در ساحل چمخاله

شاتل سواری نیز یکی دیگر از امکانات تفریحی جزیره ارشیا می باشد. شاتل یک نوع تیوپ بادی بزرگ است که یک یا چند نفر می توانند بر روی آن بنشینند  و در آب کشیده شوند. شاتل ها به قایق هایی تندرو متصل هستند و به دل آب می زنند. این تیوپ بادی تکان های زیادی می خورد و هیجان و لذت زیادی دارد. آن هایی که خواستار بالا رفتن آدرنالین خون هستند همیشه پای ثابت شاتل سواری اند چون معلوم نیست وقتی سوار شاتل می شوند چقدر با سرعت حرکت کنند؛ حتی ممکن است هنگام دور زدن قایق در آب سقوط کنند. با این حال جای نگرانی نیست. تمام مسائل ایمنی رعایت می شود. این سقوط کردن ها برنامه ریزی شده است و بخش مهمی از هیجان شاتل سواری جزیره ارشیا است.

حال که با سفر به جزیره ارشیا و استفاده از امکانات فوق العاده آن، انرژی خود را تخلیه کرده اید، لازم است به یک رستوران بی نظیر و با غذاهایی لذیذ بروید تا بتوانید انرژی خود را مجددا بدست آورید. جزیره ارشیا دارای یک رستوران با غذاهایی متنوع و لذیذ می باشد که در کنار آن امکاناتی نظیر آلاچیق، نمازخانه، سرویس های بهداشتی و… نیز وجود دارند و با امکانات کامل خود تمامی سعی را نموده اند که لحظات حضور شما سرشار از شادی و شعف باشد.

آدرس جزیره ارشیا

برای رفتن به جزیره ارشیا، در صورتی که از سمت لنگرود به چمخاله در حرکت هستید، کافیست پس از رسیدن به میدان چمخاله، به سمت راست حرکت کنید و پس از طی حدودا 1 الی 2 کیلومتر، جنب تالار پاسارگاد به سمت چپ برانید. کمی که به پیش بروید تابلوهای زیادی برای رسیدن به جزیره ارشیا راهنمای شما خواهند بود.

منطقه توریستی گالش کلام (گالشکلام)

اگر به چمخاله سفر کرده اید بدون شک نام گالِش کُلام (یا گالِشکَلام) نیز به گوشتان خورده است. گالش کلام یکی از مناطق زیبای شهر ساحلی چاف و چمخاله بوده که دارای نواحی گردشگری بسیار زیبا، سرسبز و بکر می باشد. 

گالش کلام (گالشکلام)
گالش کلام (گالشکلام)

آنچه که از بزرگان گالش کلام برایمان نقل کرده اند، اهالی گالش کلام از مردمان دیار دیلم بوده که سالها پیش به منطقه فعلی مهاجرت کرده و در این مکان ساکن شده اند. واژه “گالش کلام” از دو عبارت گالش + کلام تشکیل شده است که گالش به معنای دامدار و کلام محل نگه داری دامها می باشد.

این عنوان به دلیل شغل اهالی گالش کلام در گذشته بوده است که به شغل دامداری مشغول بوده اند. برخی از اهالی نیز عبارت “کلام” را برگرفته از مفهوم زبان نقل می کنند و گالش کلام را به محلی اطلاق می کنند که زبان آنها گالشی کی باشد. گرچه مفهوم اولیه برای نام محله زیبای گالش کلام محتمل تر است.

گالش کلام (گالشکلام)
گالش کلام (گالشکلام)

اهالی گالش کلام در حال حاضر به شغل کشاورزی، صیادی و به طور محدود دامداری مشغولند و محصولاتی همچون برنج، مرکبات، سبزی خورشتی ترش واش، هندوانه و… از محصولات اصلی گالش کلام می باشد. بعید به نظر می رسد که به گالش کلام سفر کرده باشید و از محصولی بسیار لذیذ همچون ماست گاومیش یا گاو میل نکرده باشید. ماست محلی نیز از محصولات خاص گالش کلام بوده که پرورش دهندگان گاو و گاومیش اقدام به تولید این محصول و فروش آن می نمایند. برخی از اهالی همچنان به کار دامپروری اشتغال دارند و به پرورش گاو، گاومیش و گوسفند و برخی نیز به پرورش طیور مشغولند.

گالش کلام (گالشکلام)
گالش کلام (گالشکلام)

از جاذبه های دیدنی گالش کلام می توان به رودخانه ها، تالاب ها و مرداب های ساحلی زیبا اشاره کرد که یکی از مناطق پرطرفدار در زمینه گردشگری در چمخاله می باشند. منطقه گردشگری جزیره ارشیا (که به جزیره فلامینگو نیز شهرت دارد) یکی از مناطق دیدنی گالش کلام چمخاله می باشد که بدون شک بارها و بارها به گوشتان خورده است.

گالش کلام چمخاله
گالش کلام

امیدواریم شما عزیزان با سفر به این منطقه زیبا و چشم نواز، لحظاتی خوش را در کنار خانواده و عزیزانتان سپری نمائید.

اطلاعات بیشتر: https://miladsadeghian.ir/chamkhaleh/

۳۱ مرداد ۹۹ ، ۱۸:۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میلاد صادقیان

آموزش عکاسی با موبایل و دوربین حرفه ای

عکاسی و خصوصا عکاسی با موبایل هنری هست که خیلی از افراد رو عاشق خودش کرده و این عشق تا جایی پیش رفته که امروزه برای عکاس شدن نیازی به خرید دوربین های عکاسی حرفه ای و گرانقیمت نیست. با یک دستگاه گوشی هوشمند هم می تونید عکس هایی ثبت کنید که گاهاً خودتون هم از ثبت زیبای خودتون حیرت می کنید. 

اما برای اینکه بتونید به مرحله ای از مهارت در عکاسی، خصوصا عکاسی با موبایل و گوشی های هوشمند دست پیدا کنید، لازمه یک سری اصول ساده و مهارت های ضروری رو یاد بگیرید و در ثبت عکس هاتون پیاده کنید. این اصول رو در نوشته های جداگانه و در قالب یک مطلب مستقل در انتهای همین صفحه لیست کردم و قرار دادم و اگر هم موردی هنوز انتشار پیدا نکرده باید بذارید به حساب مشغله کاری زیاد و سعی می کنم در آینده اضافه کنم. اما فراموش نکنید که پیشنهادات شما می تونه باعث بشه که در تولید یک آموزش خاص عجولانه تر عمل کنم. پس چنانچه نیاز به آموزش خاصی دارید کافیه با من در ارتباط باشید و مورد رو اطلاع بدید.

شخصا عقیده دارم که ارزش ثبت یک عکس زیبا با موبایل خیلی بیشتر از یک عکس زیبا با دوربین حرفه ای هست. چنانچه صاحب تجهیزاتی، مثل دوربین های DSLR نتونه عکس مناسبی ثبت کنه، عملا تفاوتی با یک فردی که هیچ تجهیزاتی در اختیار نداره نمی کنه. بنابراین مهم نیست که چه تجهیزاتی در اختیار دارید، مهم این هست که از تجهیزاتی که در اختیارتون هست چطور استفاده کنید تا بتونید عکس های چشم نواز ثبت کنید. به عکس زیر دقت کنید. این عکس توسط موبایل ثبت شده که به جرئت می تونم بگم در نگاه اول متوجه این موضوع نشدید.

آموزش عکاسی حرفه ای و پیشرفته با موبایل و دوربین | میلاد صادقیان

عکاس به کسی که صاحب دوربین هست گفته نمیشه، عکاس به شخصی گفته میشه که مهارت ها و ذوق عکاسی عالی داشته باشه. 

آموزش های عکاسی با موبایل تفاوت چندانی با آموزش عکاسی با دوربین های حرفه ای و پیشرفته ندارند، جز در امکاناتی که دستگاه ها در اختیار عکاس قرار می دن. به عنوان مثال در بسیاری از گوشی های همراه امکان تنظیم دریچه دیافراگم وجود نداره (اینکه دیافراگم چه چیزی هست در آموزش ها توضیح خواهم داد)، اما این بدان معنا نیست که صاحب یک گوشی همراه نتونه سبک خاصی رو عکاسی کنه.

سبک ها و ژانرهای عکاسی

ژانرهای متفاوتی در عکاسی وجود داره که در ادامه برخی از این ژانرها رو نام می برم. لازمه این مورد مهم رو هم خدمتتون عرض کنم که با استفاده از موبایل و تلفن های هوشمند هم قادرید ژانرهای متفاوتی رو برای عکاسی انتخاب کنید. انتخاب ژانر و سبک عکاسی فقط مخصوص صاحبان دوربین های حرفه ای نیست. بلکه تمامی هنرمندانی که با موبایل عکاسی می کنن هم می تونن برای خودشون یک یا چند سبک انتخاب کنن. این بستگی به شما داره که به چه سبکی علاقه مند هستید. برخی از افراد مثل خودم، به سبک های متفاوتی از جمله عکاسی پرتره، عکاسی ماکرو، عکاسی طبیعت و… علاقه دارم. پس لزوماً قرار نیست تنها یک سبک برای عکاسی با موبایل یا دوربین انتخاب بشه. اما بهتر این هست که برای موفق شدن در یک حوزه، ترجیحاً چندگانه عمل نشه و صرفا در یک حوزه تمرکز کامل داشته باشیم.

سبک هایی که در ادامه معرفی می شن بعضی از سبک های رایجی هستند که طرفداران نسبتا بیشتری دارند. از جمله سبک هایی که می تونید به راحتی با موبایلتون عکاسی کنید:

  • عکاسی طبیعت یا منظره (لنداسکیپ)
  • عکاسی خیابانی
  • عکاسی خبری
  • عکاسی معماری
  • عکاسی مفهومی

در این بین سبک هایی هم هستند که برای عکاسی شدن با موبایل یا امکان پذیر نیستند و یا به سختی امکان پذیرند و نیازمند یک سری تجهیزات اضافه هستند و یا اینکه مجبور هستید برای ثبت این عکس ها از دوربین های پیشرفته تر استفاده کنید. مثل این سبک ها:

  • عکاسی ماکرو
  • عکاسی حیات وحش
  • عکاسی پرتره
  • عکاسی نجومی
  • عکاسی تبلیغاتی
  • عکاسی مدلینگ

عکاسی ماکرو و حیات وحش دقیقا برعکس هم هستند. در آموزش ها در این مورد توضیح می دیم که این دو سبک چه تفاوتی باهم دارند. عکاسی ماکرو با موبایل توسط یک سری از ابزارها به راحتی امکان پذیر میشه و می تونید تصاویری رو ثبت کنید که بی نهایت زیبا هستند. اما حتی شخصاً بر حسب اتفاق حتی نوعی عکاسی از پرندگان رو هم با موبایل ثبت کردم. عکس هایی که در ادامه مشاهده می کنید با موبایل ثبت شدند.

آموزش عکاسی حرفه ای و پیشرفته با موبایل و دوربین | میلاد صادقیان

آموزش عکاسی حرفه ای و پیشرفته با موبایل و دوربین | میلاد صادقیان

پس تا اینجای قضیه مشخص شد که در ثبت برخی از عکس ها الزاماً نباید صاحب دوربین های حرفه ای باشیم.

عکاسی تبلیغاتی، مدلینگ و پرتره جزو سبک هایی هستند که کیفیت عکس ها در این سبک ها حرف اول رو میزنه. چنانچه گوشی هوشمند شما این قابلیت رو دارا هست که عکس با بالاترین کیفیت ثبت بشه، می تونید امیدوار باشید که این سبک ها هم توسط موبایل قابل ثبت باشند.

و اما در مورد عکاسی نجومی باید بگم که تنها در یک سری از گوشی های هوشمند جدید امکان پذیر هست. چون برای ثبت این عکس ها نیازمند قابلیتی هستید که شاتر دوربین شما به مدت طولانی باز باشه (اصطلاحاً عکاسی لانگ اکسپوژر هم شناخته می شه). این قابلیت در اکثر گوشی های نسبتاً قدیمی تر وجود نداره و به همین خاطر عکاسی نجومی با موبایل تقریبا ناممکن هست مگر در حالتی که گوشی هوشمند قابلیت موردنظر رو داشته باشه.

اما تا اینجای بحث توضیح دادیم که چه سبک هایی قابلیت ثبت با موبایل رو دارند و چه سبک هایی یا ندارند یا کمی ثبتشون با موبایل مشکل تر هست. دقت کنید که عرض کردم مشکل تر! 

اما اصول کلی آموزش های عکاسی با موبایل شامل این موارد هست:

  • آموزش کادربندی
  • آموزش فوکوس صحیح در کادر
  • آموزش ایجاد پرسپکتیو در عکاسی
  • آموزش عکاسی از رفلکس ها و بازتاب ها
  • آموزش عکاسی از خطوط راهنما در عکاسی
  • آموزش رعایت تقارن در عکاسی
  • آموزش استفاده از الگوهای مشابه و تکرار شونده در کادربندی ها
  • آموزش تنظیم رنگ بندی و یا حذف و اضافه رنگ ها
  • آموزش ادیت و ویرایش عکس ها در موبایل و توسط نرم افزارهای موبایلی
  • آموزش ادیت یا ویرایش عکس ها با فتوشاپ
  • آموزش نورپردازی های طبیعی و استفاده از بهترین حالت نور طبیعی در عکاسی
  • آموزش استفاده از فلش دوربین موبایل در عکاسی
  • آموزش استفاده از سه پایه موبایل برای عکاسی از سوژه های خاص
  • آموزش ایده یابی و ثبت عکس ها با ایده های ناب

این موارد تنها بخشی از مواردی هستند که در بین آموزش ها در مورد آنها بحث خواهم کرد. به دلیل گسترده بودن هر کدوم از موارد ذکر شده، برخی از اونها در قالب نوشته های جدا منتشر و بررسی می شن و شما دوستان عزیز با بازدیدهای مجدد از این صفحه می تونید آخرین آموزش های عکاسی رو مشاهده بفرمائید و از نظرات ارزشمند خودتون ما رو بهره مند کنید.

آموزش هایی که در حال حاضر منتشر شده در ادامه قابل مشاهده هست (در صورتی که به دنبال آموزش خاصی هستید از قابلیت جستجوی سایت استفاده کنید تا سریع تر به محتوای دلخواهتون دست پیدا کنید).

در صورتی که آموزش موردنظر شما در سایت موجود نیست لطفاً با بنده در ارتباط بوده و اطلاع رسانی کنید تا در صورت امکان در اسرع وقت آموزش درخواستی در سایت قرار بگیره.

 

مشاهده تمام محتوای آموزش عکاسی:

https://miladsadeghian.ir/cat/photography/

۰۹ مرداد ۹۹ ، ۲۰:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میلاد صادقیان

آموزش سئو رایگان

آموزش رایگان سئو

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل اولین چیزی هست که به خاطرش به این صفحه مراجعه کردید. در این صفحه قصد دارم در مورد تکنیک های بالا آمدن سایت در گوگل و حضور در صفحه اول گوگل از طریق آموزش رایگان سئو برای شما صحبت کنم. بنابراین به طور مختصر توضیحاتی رو در مورد اینکه  سئو چیست و چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم ارائه می دم و در انتها کلیه آموزش‌های مرتبط رو که به طور مستقل نوشته و منتشر شدن، با هم مرور می کنیم.
آموزش های رایگان سئو و تکنیک های جدید آوردن سایت به صفحه اول گوگل به صورت تدریجی و مداوم به این صفحه اضافه میشه تا مورد استفاده شما دوستان و همراهان عزیزم قرار بگیره. خودم هم شخصاً تا جایی که در توان داشته باشم پاسخگوی سوالات سئویی شما خواهم بود.

خب بریم سر اصل مطلب و بهتره کم کم کار رو شروع کنیم.
اگه صاحب سایتی باشید و در حوزه ای کار کنید که رقابت بالایی داره، احتمالاً تابحال نتونستین سایتتون رو در صفحه اول گوگل مشاهده کنین. همه این ها دلایل خاص خودشون رو دارن و آوردن سایت به صفحه اول گوگل اصلا ساده نیست.

سئو (SEO) چیست؟

سئو (SEO) یا همون Search Engine Optimization یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، به مجموعه ای از کارها گفته میشه که باعث میشه در نهایت سایتتون به رتبه های بالاتری (مثلا صفحه 1) برسه. عقیده شخصی من این هست که سایت ها در صورتی که در صفحه 1 حضور نداشته باشند (حتی با حضور در صفحه 2)، عملاً نمی تونن بازدیدی به دست بیارن. پس رسیدن به صفحه اول گوگل خیلی اهمیت داره.

سئوکار کیست؟

سئوکار کسیه که کارهای سئو رو برای شما انجام میده. در واقع یک سئوکار طی یک برنامه و استراتژی کاملاً منظم و مشخص فعالیت هایی رو بر روی سایت و یا خارج سایت شما انجام می ده تا سایت شما شاهد افزایش رتبه باشه.

رسیدن به صفحه اول گوگل چقدر طول می کشه؟

اینکه شما در چه مدت می تونید به صفحه اول گوگل برسید به کلمه انتخابی شما و میزان رقابت در کلمه کلیدی و قدرت فعلی سایت شما بستگی داره. معمولاً بالا اومدن در گوگل بین 2 ماه تا یک سال به طول خواهد انجامید که این بازه زمانی می تونه کمتر یا بیشتر هم بشه.

کلمه کلیدی در سئو یعنی چی؟

شما وقتی که در حال جستجو در گوگل هستید چه عبارتهایی رو در مورد یک موضوع به کار می برید؟ فرض کنید شما به دنبال آموزش عکاسی هستید. چطور این عبارتها رو جستجو می کنید تا به نتیجه برسید؟ ممکن هست به شکل های زیر سرچ کنید:

آموزش عکاسی
آموزش آنلاین عکاسی
آموزش عکاسی اینترنتی
کلاس های آموزش عکاسی حضوری
پکیج های آموزش عکاسی
فیلم های آموزش عکاسی
دوره های آموزش عکاسی
و…

هر کدوم از اینها می تونن یک کلمه کلیدی برای موضوع شما محسوب بشن. حالا فردی که در زمینه آموزش عکاسی کار میکنه، به دنبال این خواهد بود که کلمه ای رو انتخاب کنه که جستجوی زیادی توسط کاربران داره (کاربرانی که به دنبال آموزش عکاسی هستن) و سعی می کنه سایتش رو طوری سئو کنه که وقتی کاربری کلمه ای (مثلا: آموزش عکاسی) رو سرچ کرد، سایتش در صفحه اول گوگل (یا حتی لینک های بالای گوگل) قرار بگیره.
بنابراین برای ظاهر شدن وب سایت خود در جستجوهای اول Google لازم هست به کلمات کلیدی توجه زیادی کرد و بهترین و بهینه ترین کلمات کلیدی رو انتخاب کرد تا بتونیم شاهد افزایش رتبه سایت در اون کلمه کلیدی باشیم.
این فرآیندی که توضیح دادم خودش یک مرحله مهم در سئو محسوب میشه (به عبارتی میشه گفت از مراحل اولیه سئو هست) که معمولاً با عنوان “انتخاب کلمه کلیدی مناسب” می شناسیم. یعنی چطور کلمه ای رو انتخاب کنیم که هم میزان سرچ یا جستجوی بالایی توسط کاربران داشته باشه و هم رقابت نسبتاً کمتری داشته باشه. این بررسی ها توسط سئوکارها و با ابزارهای پیشرفته و با یک سری تحلیل های تخصصی انجام میشه. آموزش های لازم رو در همین صفحه خدمت شما ارائه خواهم داد.

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و رسیدن به صفحه اول میلاد صادقیان

هزینه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل چقدره؟

به دلیل اینکه کلمات کلیدی متفاوت و سطح رقابت زیادی برای کلمات وجود داره، اعلام هزینه ثابت برای پروژه های سئو منطقی نیست. معمولاً محدوده هزینه های سئو از یک میلیون تومان به ازای هر کلمه برای کلمات با رقابت کم تا تعرفه های بیشتر برای کلمات پر رقابت تر هست.
توجه داشته باشید که حتی با یک حوزه کاری مشابه و یک کلمه مشابه، ممکن هست هزینه آوردن سایت به صفحه اول گوگل کاملاً متفاوت باشند. دلیل این موضوع شرایط و قدرت فعلی هر سایت هست. طبیعتاً هزینه بالا اومدن یک سایت در گوگل که به تازگی فعالیتش رو شروع کرده به مراتب سخت تر و زمان بر تر هست. چرا که این سایت هیچ فعالیتی در زمینه برندسازی و… انجام نداده و کمی زمان لازم هست تا خودش رو به ربات های گوگل و همینطور کاربران اثبات کنه.

مهمترین تکنیک ها برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

در واقع مراحلی که در ادامه عنوان شدند، جزو مراحل و شاخه های اصلی و کلی سئو هستند که در کنار هم می تونن حضور در صفحه اول رو برای شما به ارمغان بیارن. بنابراین نباید هیچ کدوم از این موارد رو دست کم بگیرید.

سئو داخلی

منظور از سئو داخلی این هست که شما تمامی کارهای لازم در داخل سایت رو برای رتبه گرفتن و جذب ترافیک انجام بدید. کارهایی مثل قرار دادن محتوای مناسب و کاربردی و کاربر پسند و استفاده صحیح از کلمات کلیدی اصلی و LSI و در نظر گرفتن عنوان های جذاب برای مقالات و صفحات و مواردی از این دست که می تونه تاثیر فوق العاده زیادی برای شانس حضور در صفحه اول گوگل برای شما داشته باشه.

سئو تکنیکال

شاید بارها برای شما پیش اومده که دنبال مقاله ای بودید که در صفحه اول گوگل و یا حتی لینک اول گوگل قرار داشته و با کلیک روی اون لینک، زمان زیادی برای لود سایت صرف کردید. اما باید بگم اگر این سایت به همین صورت پیش بره احتمالاً به زودی رتبه خودش رو از دست بده. چون افزایش سرعت لود سایت خودش یکی از نکات سئو تکنیکال هست.

در واقع سئو تکنیکال می تونه شامل کد نویسی های بهینه و مناسب و استاندارد باشه و مواردی مثل افزایش سرعت سایت و نکات فنی مشابه رو هم شامل بشه.
افزایش سرعت سایت چقدر به آوردن سایت به صفحه اول گوگل کمک می کنه؟
شاید رعایت این موارد کم اهمیت به نظر برسه اما شدیداً در افزایش رتبه سایت شما و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل موثر هست. پس به این مرحله هم باید به عنوان یک مرحله مهم توجه کنید.

سئو خارجی

سئو خارجی به مراحلی از فرآیند سئو گفته میشه که خارج از سایت اتفاق می افته. مثل لینک سازی یا خرید بک لینک یا خرید رپورتاژ آگهی و تبلیغات که می تونن باعث افزایش قدرت سایت شما و همینطور جذب ترافیک بیشتر بشن.

لینک سازی برای بدست آوردن رتبه اول در سرچ گوگل ضروریه؟

هیچکدوم از فاکتورهایی که در بالا نامبرده شد به تنهایی نمیتونه ورود به صفحه اول گوگل رو برای شما ایجاد کنه. همه این فاکتورها در کنار هم هستند که موثرند. ینابراین اگر از من بپرسید که چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم به شما خواهم گفت با رعایت کامل این سه مرحله اصلی. در آموزش های این صفحه که در انتها قرار گرفتند، به صورت جزئی تر به مواردی که توضیح دادم ورود خواهم کرد تا آشنایی بیشتری با این موارد پیدا کنید.

برای حضور در صفحه اول گوگل از کجا شروع کنم؟

آوردن سایت به صفحه اول گوگل اولاً نیازمند آشنایی با تمامی موارد مرتبط با سئو هست که سعی می کنم به مرور در همین صفحه آموزش های کاربردی و مهم رو خدمت شما ارائه بدم. و ثانیاً نیازمند یه بررسی و تحلیل دقیق هست. بنده به عنوان مشاور و مجری پروژه های سئو، خوشحال خواهم شد تا این افتخار رو داشته باشم که به شما در این زمینه مشاوره های لازم رو ارائه بدم و پس از رسیدن به یک جمع بندی مناسب، در صورتی که تمایل داشته باشید پروژه سئوی سایت شما رو بر عهده بگیرم. پیش از هرچیزی کافیه با بنده در ارتباط باشید و در این مورد مشورت های لازم انجام بشه.
آموزش رایگان سئو که در حال حاضر خدمت شما کاربران ارائه شده در ادامه قابل مشاهده هست. اگر جای خالی آموزشی رو در این لیست حس می‌کنید کافیه با بنده در ارتباط باشید و اطلاع بدید تا در صورت امکان آموزش موردنظر رو در همین صفحه قرار بدم.

لینک آموزش های فعلی:

https://miladsadeghian.ir/cat/digital-marketing/seo/

۰۹ مرداد ۹۹ ، ۲۰:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میلاد صادقیان

طراحی پست اینستاگرام

طراحی پست اینستاگرام که یه طراحی بصری محسوب میشه، بعد از تولید محتوای متنی، مهمترین موضوعی هست که لازمه بهش توجه کنیم.

اما همیشه این ابهام برای ما وجود داشته که ساخت پس زمینه پست اینستاگرام چطور باشه که بتونیم کاربران پیج و اکانت اینستاگرام رو جذب کنیم و فالوورهای پیج خودمون رو افزایش بدیم؟

طراحی پست اینستاگرام و ساخت پست اینستاگرام حرفه ای و زیبا با قیمت هزینه و تعرفه مناسب
نمونه پست اینستاگرام طراحی شده

ساخت پست اینستاگرام حرفه ای، اولین قدم

وقتی اکانت اینستاگرام شما دارای موضوع مشخصی هست و حتی تولید محتوای مناسبی هم دارید، اما طراحی جذابی ندارید، نمی تونید توقع داشته باشید که کاربر تبدیل به مشتری بشه. خود فرآیند تبدیل یک بحث کاملاً پیچیده هست که توی حوزه اینستاگرام، فاکتور زیبایی ظاهری هم به این بحث اضافه میشه. پس طراحی زیبای پست های اینستاگرام رو باید جدی گرفت.

برای تبدیل یه فالوور به مشتری در پیج اینستاگرام خودتون، نیازمند طراحی پست اینستاگرام به صورت حرفه ای هستید.

قالب پست اینستاگرام چه مزیتی داره؟ 

اگر فرمت محتوای شما مشابه هست و نیازمند طراحی پست های کاملا متفاوت نیستید، شما نیازمند یک قالب پست اینستاگرام هستید که تمامی پست های خودتون رو با اون قالب طارحی کنید. این کار باعث یکپارچه و یکدست شدن پیج اینستاگرامون میشه و زیبایی فوق العاده زیادی به پیجتون میده.

در واقع با طراحی قالب اینستاگرام، تمامی پست های شما مشابه همون قالب طراحی میشن و تنها جایگاه تصویر و متن در پست های طراحی شده تغییر میکنه. قالب های اینستاگرام معمولا دارای نوار بالایی یا پایینی (هدر یا فوتر) هستند که در این نوارها، لوگو، شماره های تماس و… به صورت ثابت و همیشگی درج می شن.

پیج هایی مثل پیج های فروشگاهی، همکاری در فروش، پیج های بازاریابی و مارکتینگ معمولاً به این سبک از طراحی نیاز دارند. اگر نمیدونید که کدوم طرح و سبک طراحی اینستاگرام برای شما مناسب تره، کافیه با من در ارتباط باشید تا به طور کامل شما رو در این زمینه راهنمایی کنم.

طراحی پست اینستاگرام و ساخت پست اینستاگرام حرفه ای و زیبا با قیمت هزینه و تعرفه مناسب
نمونه پست اینستاگرام طراحی شده

طراحی پست اینستاگرام منحصر به فرد

شاید همیشه نیاز به قالب پست اینستاگرام نداشته باشید. بعضی از پیج های اینستاگرام به پست هایی نیاز دارند که متفاوت از بقیه پست ها باشند. در این صورت طراحی پست اینستاگرام به صورت کاملاً مستقل انجام میشه و هر پست از صفر طراحی می شه.

ساخت کلیپ برای پست اینستاگرام

ساخت کلیپ و ویدیو برای پست اینستاگرام یک مبحث کاملاً متفاوت با طراحی عکس پیج اینستاگرام هست. 

در صورتی که قصد دارید محتوای ویدیویی برای پیج خودتون قرار بدید لازمه نوع ویدیو که شامل تدوین ویدیو یا طراحی موشن گرافیک است رو انتخاب کنید. 

از اونجائیکه سبک های متفاوتی جهت ایجاد ویدیو وجود دارد برای دریافت راهنمایی بیشتر با ما در ارتباط باشید تا بهترین سبک طراحی با توجه به نوع کسب و کار و موضوع پیجتان به شما پیشنهاد گردد.

طراحی پست اینستاگرام و ساخت پست اینستاگرام حرفه ای و زیبا با قیمت هزینه و تعرفه مناسب
نمونه پست اینستاگرام طراحی شده

تعرفه طراحی پست اینستاگرام (هزینه و قیمت طراحی پست اینستاگرام)

هزینه طراحی هر پست مستقل با فرمت JPG و بالاترین کیفیت و به صورت کاملاً آماده، ۶۵ هزار تومان هست.

هزینه تحویل قالب طراحی شده با فرمت PSD (قابل ویرایش با برنامه فتوشاپ) ۵۰ هزار تومان هست. این فرمت برای کاربران حرفه ای مسلط به فتوشاپ هست.

هزینه تحویل قالب طراحی شده با فرمت PNG (قابل استفاده به سادگی با نرم افزارهای ویرایش عکس موبایل برای ایجاد پست های بعدی) ۲۵ هزار تومان هست.

این قالب به صورت خام تحویل داده میشه. 

یعنی جایگاه تیترها، متن ها و تصاویر، کاملا خالی طراحی میشه و شما میتونید این جایگاه ها رو در طرح، با مقادیر دلخواهتون پر کنید.

به عنوان نمونه، طرح زیر یک طرح با فرمت PNG بوده که به مشتری تحویل داده شده:

طراحی پست اینستاگرام و ساخت پست اینستاگرام حرفه ای و زیبا با قیمت هزینه و تعرفه مناسب
نمونه پست اینستاگرام طراحی شده خام

مشتری با ویرایش این قالب در نرم افزارهای ویرایش عکس، قادر هست با اضافه کردن عنوان و عکس در پس زمینه، پست خودش رو طراحی کنه و هر بار با تغییر عنوان و تصویر، به طور روزانه پست جدید با قالب یکسان طراحی کنه. به عنوان نمونه، طرح زیر یک طرح نهایی با قالب خام بالا هست.

طراحی پست اینستاگرام و ساخت پست اینستاگرام حرفه ای و زیبا با قیمت هزینه و تعرفه مناسب
نمونه پست اینستاگرام طراحی شده از روی طرح خام

در صورتی که قصد دارید از یک قالب برای تمامی پست ها استفاده کنید و طراحی تمامی پست ها رو بر عهده ما بذارید، پست اول (طراحی قالب) با هزینه ۶۵ هزار تومان برای شما انجام میشه و برای پستهای دوم به بعد به ازای هر پست 5 هزار تومان هزینه شامل تغییر تصویر و متن پست قبلی و ایجاد پست جدید با همون قالب دریافت میشه که این پست ها در قالب یه فایل JPG به شما تحویل داده میشه و شما از ویرایش و ادیت فایلهای PNG و یا PSD برای ایجاد پستهای پیج اینستاگرام خودتون بی نیاز میشید (در این حالت ارسال، تصاویر داخل پست و تیترهای موردنیاز بر عهده مشتری هست).

به عنوان مثال چنانچه نیازمند طراحی 30 پست اینستاگرامی با قالب یکسان هستید، هزینه طراحی 215 هزار تومان هست.

در صورتی که قصد دارید تمامی 30 پست به صورت کاملا متفاوت و منحصر به فرد طراحی بشن، هزینه طراحی ۱ میلیون و 950 هزار تومان هست.

دانلود نرم افزار پست ساز اینستاگرام برای گوشی

اگر منظور شما از این سوال این هست که بتونید از صفر پست اینستاگرامی طراحی کنید بله وجود داره اما با گوشی موبایل بسیار مشکل هست. در یکی از آموزش های سایت در مورد نحوه اضافه کردن لوگو و متن روی عکس با گوشی موبایل به طور کامل توضیح دادم که میتونید از این آموزش برای طراحی پست های خودتون با گوشی موبایل استفاده کنید و با نرم افزارهایی مثل picsart میتونید با یکبار طراحی قالب توسط ما و دریافت فایل خام، در دفعات بعد خودتون با گوشی موبایل اقدام به قرار دادن تصاویر و متن های متفاوت در داخل قالب طراحی شده کنید و پست های متفاوت خلق کنید و در این صورت نیازی به هزینه های اضافی برای تولید پست های با قالب مشابه نیست.

عکس پیج اینستاگرام رو از کجا دانلود کنیم؟

پیشنهاد بنده اینه که عکس های پیج اینستاگرام اختصاصی باشن و توسط خودتون ثبت شده باشن.

اما با این حال اگه قصد دارید از تصاویر دیگران در پست های خودتون استفاده کنید، به خاطر داشته باشید که این تصاویر از عکاس مجوز تکثیر یا استفاده داشته باشند.

آموزش طراحی پست اینستاگرام

در حال حاضر متاسفانه آموزش طراحی پست اینستاگرام توسط بنده ارائه نمیشه و هیچ دوره آموزشی فعالی در این زمینه روی سایت قرار نگرفته و صرفاً خدمات طراحی به طور مستقیم خدمت مشتریان گرامی ارائه میشه.

طراحی پست اینستاگرام و ساخت پست اینستاگرام حرفه ای و زیبا با قیمت هزینه و تعرفه مناسب
نمونه پست اینستاگرام طراحی شده

برای سفارش ساخت پست های زیبا در اینستاگرام از کجا شروع کنیم؟

ابتدا با ارسال درخواست از طریق تلگرام و یا واتساپ به شماره ۰۹۰۳۶۲۳۲۳۳۳ درخواست خودتون رو مطرح کرده و مشاوره های لازم رو در این زمینه دریافت کنید و به یک جمع بندی و نتیجه گیری مناسب در رابطه با طرح درخواستی برسید و سپس جهت آغاز پروژه اقدام به پرداخت هزینه کنید.

نمونه پست اینستاگرام طراحی شده

طراحی درخواستی شما و نمونه هایی که مدنظر دارید و هر طرحی که در ذهن خود دارید برای شما از صفر و با بالاترین کیفیت طراحی خواهد شد و از این بابت هیچگونه محدودیت وجود ندارد. در این صفحه برخی از نمونه ها درج شده و قابل مشاهده هستند اما به دلیل متفاوت بودن موضوعات و ایده ها، لازم است همواره به دنبال طرح های جدید و ایده های نو برای طراحی پست اینستاگرام باشیم.

منبع طراحی پست اینستاگرام :

https://miladsadeghian.ir/instagram-post-design/

۰۹ مرداد ۹۹ ، ۲۰:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میلاد صادقیان

مراحل طراحی سایت حرفه ای و مراحل انجام سئو سایت

طراحی سایت توی عصر حاضر که دنیا داره به سمت مجازی و اینترنتی شدن پیش میره یه چیز کاملاً ضروری شده. شما برای اینکه بتونید خودتون، محصولاتتون و خدماتتون رو به مشتری نشون بدید، مجبور هستید که یه سایت طراحی کنید.

دقت کنید که نمیگم “بهتر هست که سایت طراحی کنید”، بلکه میگم “مجبور هستید”. چون فضای بازار داره به سمت اینترنتی شدن حرکت میکنه و همین الان که این صفحه رو مشاهده می کنید، بخش عظیمی از فروش در بازار، از طریق اینترنت در حال انجام هست.

پس داشتن سایت یکی از اولین مراحل ورود به بازار آنلاین هست.

در نوشته سایت بهتره یا شبکه اجتماعی به طور مفصل توضیح دادم که بین شبکه اجتماعی و سایت، کدوم بهتر هست و چرا. پس پیشنهاد می کنم اون نوشته رو هم با دقت مشاهده کنید و بعد برگردید و مطالعه این صفحه رو ادامه بدید.

در این صفحه قصد دارم در مورد طراحی سایت و انواع سایت و مراحل طراحی سایت و هزینه و بقیه موارد مرتبطش صحبت کنم تا بطور کامل با نحوه انجام کار آشنا بشید.

انواع سایت

انواع سایت به طور کلی به دو نوع زیر تقسیم بندی میشن:

  • سایت های استاتیک
  • سایت های داینامیک

سایتهای استاتیک امروزه تقریبا منسوخ شده هست و به همین خاطر زیاد بهش ورود نمیکنم. این سایتها یکبار در حین طراحی تمامی اطلاعاتی که لازم هست رو در خودش جای میده و به راحتی قابل ویرایش یا تغییر نداره. 

در واقع همونطور که از اسمش پیداست، حالت ایستا داره و پویا نیست. احتمالا متوجه شدید که این جنس از سایتها چندان مناسب نیستن.

اما سایتهای داینامیک یا سایتهای پویا، سایتهایی هستند که در قالب یک سیستم مدیریت محتوا طراحی میشن. این پنل های مدیریتی که برای طراحی سایت ایجاد میشه باعث میشه صاحب سایت بتونه هر زمانی که لازم دونست در سایت خودش تغییراتی رو ایجاد کنه و محتوای سایت رو کم یا زیاد کنه و ویرایش کنه. در واقع منظور ما طراحی همین سایتهای پویا هست.

سایتهای داینامیک به دو نوع دسته بندی میشن:

  • سایت های داینامیک اختصاصی
  • سایت های داینامیک با سیستم های مدیریت محتوای متن باز

سایتهای داینامیک اختصاصی همونطور که از اسمش پیداست، از صفر تا صد به طور کامل و سفارشی کد نویسی میشه و به همین خاطر هزینه طراحی این نوع سایتها هم به شدت بالاست.

بعضی از شرکت های طراحی سایت ممکن هست سیستم های اختصاصی خودشون رو برنامه نویسی کرده باشن و سایت های مشتریان خودشون رو بر پایه اون سیستم راه اندازی کرده باشن.

از طرفی از معایب طراحی این نوع سایتها، نبود پشتیبانی مناسب در آینده هست. پس تا زمانی که مجبور نیستید نباید سراغ طراحی سایت با سیستم های مدیریت محتوای اختصاصی برید.

سایت های با CMS یا سیستم های مدیریت محتوای وردپرس، جوملا و… همون سایت های متن باز هستن.

حالا وردپرس چیه؟

وردپرس یک سیستم از پیش کد نویسی شده کاملا حرفه ای برای طراحی سایت هست بر مبنای اون می تونید تقریبا هر سایتی رو که در ذهنتون دارید طراحی کنید.

ظهور سیستم هایی مثل وردپرس، باعث شد که دیگه کسی به سمت طراحی سایت اختصاصی نره. در حال حاضر خیلی از سایتهایی که شما با جستجو در گوگل و مراجعه به اونها مشاهده میکنید، وردپرسی هستند. در حالیکه شاید این موضوع رو نمیدونستید.

جوملا هم سیستمی مشابه وردپرس هست اما به عقیده من، هرگز نمیتونه از نظر قدرت و امکانات به پای وردپرس برسه.

بنابراین شخصاً وقتی از طراحی سایت صحبت می کنم، منظورم طراحی سایت وردپرسی هست.

با سیستم مدیریت محتوای وردپرس می تونید هر سایتی، مثل سایتهای فروشگاهی، سایتهای پزشکی، سایت های شرکتی، سایت های شخصی و هر نوع سایت دیگه ای که مدنظرتون هست راه اندازی کنید.

مزایای طراحی سایت با وردپرس

  • هزینه نسبتا کمتر از سایت های اختصاصی.
  • پشتیبانی ساده تر در آینده به دلیل وجود تیم های مختلف پشتیبانی که تخصص اونها روی وردپرس هست.
  • قدرت بالا در توانایی طراحی هر نوع سایتی که مدنظر شماست.
  • سادگی مدیریت سایت با وردپرس.
  • و خیلی از دلایل دیگه…

شروع طراحی سایت

پیش از شروع طراحی سایت، کارفرما لازم هست هدف خودش رو از طراحی سایت توضیح بده و امکانات و قابلیت هایی که برای سایت در نظر گرفته تشریح کنه. در این مرحله تمامی مشاوره ها به مشتری (کارفرما) داده میشه و به طور کامل مشتری با دید باز میتونه یه تصمیم کاملا دقیق برای طراحی سایتش بگیره.

طراحی قالب سایت

بعد از مشخص شدن هدف طراحی سایت، میرسیم به مرحله انتخاب قالب که یکی از مراحل مهم طراحی هر سایت هست. 

قالب ها میتونن به صورت کامل از صفر و اختصاصی برای هر پروژه طراحی بشن و یا اینکه از قالب های پریمیوم برای طراحی سایت استفاده بشه. این به تصمیم مشتری و بودجه ای که برای پروژه در نظر گرفته بر میگرده. اما لازم هست خدمتتون عرض کنم که امروزه تقریبا به دلیل تنوع قالب های پریمیوم، نیاز چندانی به طراحی قالب اختصاصی احساس نمیشه و قالب های پریمیوم معمولا به طور کاملا اختصاصی قابل شخصی سازی هستند.

نیازمندی های طراحی سایت

دامنه

دامنه به آدرس سایت گفته میشه. در واقع انتخاب دامنه یکی از مراحل مهم برای برندسازی هم محسوب میشه. دامنه باید حتی الامکان کوتاه، زیبا و معرف شما و کسب و کارتون باشه. به عنوان مثال دامنه سایت بنده miladsadeghian.ir و با پسوند ir هست. دامنه ها می تونن با پسوندهایی مثل net, com, shop, info ثبت بشن. تعداد پسوندهای دامنه بسیار زیاد هست و دامنه ملی ما هم ir هست و به همین خاطر هزینه ثبت بسیار پایینی هم داره. پسوندهای دیگه ای که نام بردم از دامنه های بین المللی محسوب میشه و در نتیجه هزینه ثبت بالا داره.

البته اهداف مختلف کسب و کار میتونه در انتخاب نوع پسوند اثر بذاره که مشاوره های لازم در این مورد هم به مشتریان گرامی ارائه میشه.

هاست

شما وقتی سایتی طراحی میکنید، این سایت باید در یک فضایی قرار داده بشه که دیگران بتونن به سایت دسترسی داشته باشن و اون رو مشاهده کنن. اسم این فضا هاست هست که مشابه هارد کامپیوتر شماست. سایت شما از صدها فایل یا شاید هم بیشتر تشکیل شده باشه که این فایلها در هاست شما ذخیره میشن. 

به همین خاطر انتخاب هاست مناسب مساله مهمی هست تا بتونیم هاستی رو انتخاب کنیم که هم سرعت بالایی داشته باشه، هم امنیت بالا و هم قیمت پایین. در مراحل اولیه طراحی سایت، در این زمینه به طور کامل توضیح میدم که چه هاستی رو باید انتخاب کنید که بتونید نتیجه رضایت بخشی بگیرید.

هزینه طراحی سایت

هزینه طراحی سایت به امکاناتی که برای سایت مد نظر دارید بر میگرده. فرض کنید برای سایت خودتون قرار هست قابلیت هایی همچون فرم استخدام، فرم سفارش، درگاه پرداخت آنلاین، فروشگاه و خیلی از امکانات دیگه اضافه کنید. این که به چه قابلیتی نیاز دارید و از چه قابلیت هایی قرار هست چشم پوشی کنید در افزایش یا کاهش هزینه طراحی سایت کاملا تاثیرگذار هستن. 

به طور معمول کف هزینه طراحی سایت 1 میلیون تومان با امکانات پایه هست. هزینه هایی همچون هزینه خرید دامنه یکساله، خرید هاست یکساله و هزینه تولید محتوا برای سایت یا انتشار محتوای مازاد در سایت و… هزینه های مجزایی داره. هزینه دقیق طراحی سایت شما در حین ارائه مشاوره، به شما اعلام خواهد شد.

پشتیبانی سایت طراحی شده

سایت های طراحی شده توسط بنده به مدت 2 ماه پشتیبانی فنی رایگان خواهند داشت. در طی این 2 ماه هرگونه مشکل فنی به صورت رایگان توسط بنده مرتفع میشن. پس از گذشت 2 ماه، مشتریان عزیز در صورت وجود مشکل یا نیاز به ایجاد تغییرات در سایت می تونن با پرداخت هزینه موردنظر، پشتیبانی سایت رو بر عهده ما قرار بدن.

بروزرسانی سایت طراحی شده

سایت های طراحی شده در طی دوره پشتیبانی فنی رایگان (یعنی دوره 2 ماهه) به طور رایگان در صورت وجود آپدیت جدید، بروزرسانی خواهند شد. پس از اتمام دوره پشتیبانی فنی، با پرداخت هزینه مورد نظر کلیه فرآیند پشتیبانی توسط بنده قابل انجام خواهد بود.

ضمناً مشتریانی که علاوه بر پروژه طراحی سایت، پروژه سئو رو هم به ما سپرده باشند، در طی اجرای پروژه سئو، تمامی آپدیت های موردنیاز سایت همچون آپدیت های قالب و کلیه افزونه های سایت به صورت رایگان انجام میشه.

سئو سایت چیه؟

شما وقتی سایتی طراحی میکنید، به روش هایی باید به سایت بازدیدکننده بفرستید. یکی از روش ها قرار دادن لینک سایت در شبکه های اجتماعی خودتون مثل کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام هست. روش های دیگه ای مثل درج کردن آدرس سایت در کارت ویزیت، تراکت های تبلیغاتی و… می تونن باعث بشن که مشتری مستقیماً با سایت شما آشنا بشه و در صورت تمایل به سایت مراجعه کنه.

تا اینجای کار به سئو نیازی نیست.

سئو زمانی مطرح میشه که تمایل داشته باشید در نتایج گوگل ظاهر بشید. چون میزان سرچ افراد و مخاطبین در گوگل روز به روز در حال افزایش هست و افراد برای پیدا کردن هر چیزی، در ابتدا داخل گوگل جستجو میکنن. 

سئو کردن سایت ضروریه؟

اگه هدف شما جذب مشتری از طریق گوگل باشه باید بگم بله. اما اگر قصد دارید مشتریان خودتون رو مستقیما به سایت هدایت کنید، ممکن هست در ابتدا نیاز چندانی به سئو احساس نکنید. اما وقتی رقبای شما از طریق سئو در حال جذب مشتری هستند، شما نباید از این قافله عقب بمونید و باید سهمی از بازار رو از طریق سئو از آنِ خودتون کنید. 

شما باید کاری کنید وقتی مشتریان شما کلمات مرتبطی با حوزه کاری شما جستجو میکنن، شما در صفحه اول گوگل ظاهر بشید و از این طریق بتونید از سرتاسر دنیا به سایت خودتون بازدید کننده ارسال کنید و این بازدیدکننده میتونه به مشتری شما تبدیل بشه و از خدمات یا محصولات شما استفاده کنه.

سئو چطور انجام میشه؟

سئوی سایت شامل مجموعه ای از فعالیت هاست که باعث میشه به صورت تدریجی شاهد افزایش رتبه خودتون در نتایج گوگل باشید. ممکن هست در ابتدای طراحی سایت، حتی در 100 رتبه اول گوگل هم قرار نگیرید. در واقع وظیفه سئو این هست که رتبه سایت شما رو در کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری شما افزایش بده.

به عنوان مثال چنانچه فروشگاه اینترنتی عسل دارید، میتونید با سئو کردن سایت خودتون در کلماتی مثل “خرید عسل” یا “خرید اینترنتی عسل” به صفحه اول برسونید تا وقتی این کلمه در گوگل جستجو شد، سایت شما در صفحه اول گوگل، به کاربر نمایش داده بشه.

سئو سایت چقدر طول میکشه؟

سئو یه پروژه تقریبا بلند مدت هست و برای سئو شدن سایت باید حوصله به خرج بدید. خصوصا در حال حاضر که الگوریتم های گوگل روز به روز در حال قوی تر شدن هستند. حتی بعد از اینکه سایت شما به رتبه موردظرتون رسید نباید سئو رو متوقف کنید. باید سعی کنید رتبه سایت خودتون رو تا جایی که امکان داره تثبیت کنید.

معمولا سئو کردن سایت بین 3 ماه تا یک سال و یا حتی بیشتر طول میکشه. زمان رسیدن سایت شما به رتبه موردنظرتون به مواردی مثل میزان رقابت در حوزه کاری و میزان رقابت در کلمه کلیدی انتخاب شده داره.

قبلا در صفحه آموزش سئو در این مورد به تفصیل صحبت کردم. پیشنهاد میکنم این صفحه رو مطالعه بفرمایید.

هزینه سئو چقدره؟

هزینه سئو بحث مفصلی هست که قبلاً در یک نوشته جداگانه با عنوان هزینه آمدن به صفحه اول گوگل در این مورد به طور کامل توضیحات لازم رو ارائه دادم.

سئو به همراه طراحی سایت انجام میشه؟

سئو میتونه به همراه طراحی سایت هم انجام بشه و این بستگی به تصمیم کارفرماهای عزیز داره. در حالت عادی طراحی سایت بدون سئو انجام میشه و در صورت تمایل میتونید اقدام به سفارش سئو سایت کنید. به عبارت دیگه، انجام سئوی سایت در ابتدا ضروری نیست.

در صورتی که قصد دارید سایت طراحی کنید، میتونید از دریافت مشاوره رایگان با بنده بهره مند بشید تا به سوالات و ابهامات احتمالی شما در این زمینه پاسخ بدم.

منبع:

مراحل انجام طراحی سایت حرفه ای و مراحل انجام سئو سایت

https://miladsadeghian.ir/website/

۰۹ مرداد ۹۹ ، ۲۰:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میلاد صادقیان

دانلود مستقیم فیلم یا فایل از تلگرام با ADM یا IDM و سرعت بالا

تابحال شده که قصد داشته باشید فیلم یا فایل با حجم بالایی رو از تلگرام دانلود کنید و از سرعت حلزونی دانلود شاکی بشید؟ به احتمال خیلی زیاد برای شما هم پیش اومده! اگر بخوایم این فایل هارو مستقیماً از داخل برنامه تلگرام دانلود کنیم باید زمان زیادی رو سپری کنیم که مطمئنم از حوصله من و شما خارج هست. به همین خاطر تصمیم گرفتم در این نوشته رباتی تلگرامی و کاملا رایگان رو معرفی کنم که خیلی ساده، به شما یک لینک مستقیم و با سرعت بالا تحویل می ده که می تونید با استفاده از نرم افزارهای دانلود مثل ADM یا IDM یا هر نرم افزار دیگه ای که دوست دارید اقدام به دانلود هر نوع فایلی مثل فیلم، موسیقی و آهنگ، نرم افزار و… کنید، اون هم با سرعت بالا و طوری که یادتون بره این دانلود داره از تلگرام انجام می شه.

دانلود فایل یا فیلم یا آهنگ از تلگرام با لینک مستقیم توسط adm یا idm و سرعت بالا توسط میلاد صادقیان

 

دانلود مستقیم و با سرعت بالا از تلگرام چطور انجام می شه؟

رباتی که قصد معرفی داریم، فایلی رو که براش فوروارد کردید، در سرور خودش آپلود می کنه و یک لینک دانلود به شما تحویل می ده. سرور این ربات ها دارای قدرت سخت افزاری بسیار بالایی هست و به همین خاطر سرعت دانلود از این سرورها نیز بالاست.

روش استفاده از ربات دانلود از تلگرام به چه صورت هست؟

کافیه وارده ربات GetPublicLinkBot بشیم و ربات رو استارت کنیم. به همین سادگی.

از این پس در هر گروه و یا کانالی و یا هر صفحه چت شخصی فایلی به دستتون رسید، اون فایل رو برای این ربات فوروارد کنید. بعد از forward کردن فایل به ربات، تصویری مشابه تصویر زیر رو خواهید دید.

دانلود فایل یا فیلم یا آهنگ از تلگرام با لینک مستقیم توسط adm یا idm و سرعت بالا توسط میلاد صادقیان

در این حالت لازمه گزینه Generate Resumable Link رو انتخاب کنید.

بعد از اینکه دکمه start در پایین صفحه مشاهده شد، روی اون کلیک کنید تا صفحه زیر رو ببینید.

دانلود فایل یا فیلم یا آهنگ از تلگرام با لینک مستقیم توسط adm یا idm و سرعت بالا توسط میلاد صادقیان

کافیه روی گزینه Resumable Link به مدت کوتاه نگه داریم (لمس طولانی انجام بدیم) تا منویی ظاهر بشه و گزینه copy رو انتخاب کرده تا لینک موقتی و 24 ساعته ای که ربات به ما تحویل داده کپی بشه.

دانلود فایل یا فیلم یا آهنگ از تلگرام با لینک مستقیم توسط adm یا idm و سرعت بالا توسط میلاد صادقیان

شما می تونید این لینک رو در نرم افزارهای دانلود یا حتی مرورگر paste کنید و فایل رو به صورت مستقیم و با سرعت بالا و خیلی سریع دانلود کنید.

  • نکته 1

زمان مورد نیاز برای تحویل داده شدن لینک دانلود به حجم فایل بستگی داره و ممکن هست دقایقی طول بکشه.

  • نکته 2

لینک تحویل داده شده تنها 24 ساعت اعتبار داره و پس از اون منقضی می شه و دیگه قابل استفاده نیست و پس از گذشت 24 ساعت لازمه که مجددا درخواست لینک بدید.

  • نکته 3

در صورت پایین بودن حجم فایل، ممکنه پس از انتخاب گزینه start ، عبارت Generate Resumable Link برای شما نمایش داده نشه و تنها عبارت instant download قابل مشاهده باشه که باز هم تفاوتی در روند کار به وجود نمیاد.

منظور از Resumable Link چیه؟

شما وقتی در حال دانلود فایلی هستید، اکثر سیستم ها قابلیت توقف موقتی دانلود رو در اختیارتون قرار می دن. زمانی که لینک دانلودی این قابلیت رو داشته باشه، به Resumable Link معروف می شه، یعنی لینکی که قابلیت توقف داره.

منبع:

https://miladsadeghian.ir/direct-file-download-from-telegram/

۰۹ مرداد ۹۹ ، ۱۹:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میلاد صادقیان

انتقال مستقیم فایل ها از اینترنت به تلگرام بدون دانلود

گاهی وقت ها لینک فایلی رو در اختیار دارید که قصد دارید اون فایل رو بدون اینکه در رایانه یا گوشی خودتون دانلود کنید، از طریق تلگرام برای دیگران بفرستید. این کار خیلی ساده با استفاده از ربات تلگرامی @LinkgramBot قابل انجام هست.

اما شاید بپرسید مزیت این کار چیه؟

این روش مزیت های زیادی می تونه داشته باشه برای مواقعی که لازم نمی بینید فایل رو قبل از ارسال به تلگرام، داخل رایانه یا تلفن همراه خودتون دانلود کنید. به عبارت بهتر، قصد دارید فایل رو مستقیما از یک سایتی به تلگرام بفرستید. یا شاید هم رایانه یا تلگرام شما فضای کافی برای ذخیره فایل موردنظر شما نداشته باشه.

نمونه اش افرادی که کانال ها یا گروههای معرفی یا دانلود فیلم دارند. این افراد می تونن فیلم های رایگانی که در سطح اینترنت و با لینک مستقیم وجود دارند رو بدون نیاز به دانلود، مستقیما به تلگرام بفرستند، اون هم با سرعت بسیار بالا !

انتقال مستقیم فایلها از اینترنت به تلگرام بدون دانلود میلاد صادقیان

 

کار با این ربات بسیار ساده هست، تنها کافیه لینک مستقیم فایلتون رو به ربات بدید تا گزینه های موردنظر براتون نمایش داده بشه و با انتخاب گزینه موردنظرتون، فایلی که در اینترنت قرار داشته، خیلی سریع بر روی سرور تلگرام آپلود بشه و فایل آپلود شده در اختیارتون قرار داده بشه. در این حالت شما خیلی ساده می تونید فایل رو برای هر کسی که مایل هستید فوروارد کنید. یا اینکه می تونید فایل رو در بخش پیام های ذخیره شده تلگرام برای همیشه ذخیره و آرشیو کنید.

این ربات تا حجم مشخصی از فایل رو به طور کاملا رایگان پشتیبانی می کنه.

 

منبع:

https://miladsadeghian.ir/direct-file-transfer-from-web-to-telegram/

۰۹ مرداد ۹۹ ، ۱۹:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میلاد صادقیان

ورود به اینستاگرام بدون ایمیل و شماره تلفن و بدون نصب

ورود به اینستاگرام از مقدماتی ترین کارهاییست که یک کاربر اینستاگرام می بایست بلد باشه. اما خب به دلایل گوناگون مثل آشنایی جدید و یا به طور کل نا آشنا بودن با اینستاگرام، ممکن هست گاها در ورود به این دنیای مجازی عکس و فیلم دچار مشکل بشید که تصمیم گرفتم در این نوشته به توضیح این مطلب بپردازم که چه خطاهایی ممکن هست در حین ورود مشاهده کنید و چه راههایی برای ورود وجود داره.

پیش از هر چیزی لازم می دونم که مورد مهمی رو خدمت شما توضیح بدم. اون هم ثبت کردن ایمیل و شماره همراه معتبر در حین ساخت پیج اینستاگرام هست. چنانچه در حین ساخت پیج شماره و ایمیل معتبری رو ثبت کردید که مشکلی وجود نداره اما چنانچه هنوز ایمیل یا شماره ای در تنظیمات اینستاگرام وارد نکردید، پیشنهاد می کنم حتما هر دو مورد رو در پیج خودتون ثبت کنید. این دو گزینه مهمترین شناسه برای پیج شما هستند و در شناسایی و یا بازیابی رمز پیج اینستاگرام شما نقش مهمی دارن.

مشکل ورود به اینستاگرام

بعضی مواقع برای ورود به اینستاگرام با اخطار there was a problem with your request  رو به رو می شیم که در خیلی از مواقع به علت وجود مشکل از سمت سرورهای اینستاگرام هست. اما نکته ای که لازمه حتما از اون مطلع باشید اینه که به احتمال خیلی زیاد، چنانچه ورود رو از طریق وب سایت اینستاگرام (یعنی تحت وب) انجام بدید مشکل اخطار ورود برطرف می شه. بنابراین در صورتی که از طریق اپلیکیشن اینستاگرام قصد ورود دارید و با این چنین خطاهایی رو به رو شدید، کافیه مطابق با توضیحاتی که در ادامه نوشته شده، از طریق صفحه ورود سایت اینستاگرام اقدام به ورود کنید.

ورود به اینستاگرام بدون نصب و از طریق سایت

شما می تونید از اینستاگرام بدون نصب هم استفاده کنید. برای اینکار لازمه از طریق مرورگر موبایل و یا کامپیوتر اقدام به ورود به اینستاگرام کنید. لینک ورود به اینستاگرام رو اینجا قرار میدم که با کلیک روی این لینک، وارد صفحه لاگین پیج اینستاگرام می شید.

صفحه ورود به اینستاگرام

حالا در کادر اول می تونید یوزرنیم، شماره تلفن و یا ایمیل خودتون رو وارد کنید. فرقی نمی کنه کدوم مورد رو وارد کنید، صرفا باید اطلاعاتی که وارد می کنید صحیح باشه. در کادر دوم هم می تونید کلمه عبور خودتون رو وارد کرده و روی گزینه Login کلیک کنید. در این حالت وارد پیج می شید و قاعدتا نباید مشکلی وجود داشته باشه.

ورود به اینستاگرام با شماره تلفن ، ایمیل و یوزرنیم و بدون شماره تلفن ، ایمیل و یوزرنیم و پسوورد توسط میلاد صادقیان (miladsadeghian.ir)

ورود به اینستاگرام در حالت فعال بودن ورود دو مرحله ای

اگر ورود دو مرحله ای اینستاگرام رو قبلا فعال کرده باشید، اینستاگرام قبل از اینکه شما رو به صفحه اصلی سایت خودش هدایت کنه، یک پیامک برای شما ارسال خواهد کرد که می تونید با وارد کردن کد ارسال شده در کادر مخصوص به خودش در سایت اینستاگرام، وارد صفحه اصلی اون بشید. همیشه پیشنهاد می کنم جهت افزایش امنیت و جلوگیری از هک شدن پیج اینستاگرامتون، ورود دو مرحله ای اکانت اینستاگرام خودتون رو فعال نگه دارید.

ورود به اینستاگرام با شماره موبایل

برای ورود به اینستاگرام با شماره همراه، کافیه شماره رو با صفر اول به صورت 09036232333 و یا به صورت بین المللی و بدون صفر به عنوان مثال 989036232333+ وارد کرده و بعد از وارد کردن رمز اکانت و انتخاب کردن گزینه Login وارد پیج بشید.

این حالت در ورود برای مواقعی استفاده می شه که قبلا شماره همراهی رو برای پیجتون ثبت کرده باشین.

ورود به اینستاگرام با ایمیل

با وارد کردن ایمیل خودتون در فیلد مربوط به ایمیل می تونید پس از وارد کردن پسوورد وارد پیج بشید.

این حالت در ورود برای مواقعی استفاده می شه که قبلا ایمیل خودتون رو در بخش تنظیمات پیج وارد کرده باشین و یا به عبارت بهتر، پیج خودتون رو با ایمیل ساخته باشین.

ورود به اینستاگرام بدون شماره و ایمیل

چنانچه قصد دارید بدون وارد کردن شماره و ایمیل وارد پیجتون بشید، می تونید از یوزرنیم به جای اونها استفاده کنید.

ورود به اینستاگرام فارسی

در حال حاضر صفحه ورود فارسی زبان برای اینستاگرام وجود نداره. شاید در آینده، این زبان هم در لیست زبان های پشتیبانی شده اینستاگرام قرار بگیره اما فعلا این اتفاق رخ نداده.

حل مشکل ورود به اینستاگرام

همونطور که توضیح داده شد، زمانی که ما اطلاعات ورود رو در صفحه ورود اینستاگرام وارد می کنیم و بر روی گزینه Login کلیک می کنیم، قاعدتاً می بایست وارد پیج بشیم. اما گاهاً اخطارهایی دریافت می کنیم که هرکدوم معنا و دلایل خاص خودشون رو دارن.

خطای اول: خطای اشتباه بودن پسوورد !

خطای اشتباه بودن پسوورد معمولا به صورت “Sorry, your password was incorrect. Please double-check your password” نمایش داده می شه. این خطا به ما نشون می ده که کلمه عبور رو اشتباه وارد کردیم و لازمه به طور مجددا و صحیح وارد کنیم.

ورود به اینستاگرام با شماره تلفن ، ایمیل و یوزرنیم و بدون شماره تلفن ، ایمیل و یوزرنیم و پسوورد توسط میلاد صادقیان (miladsadeghian.ir)

 

خطای دوم: خطای اشتباه بودن یوزرنیم (یا غیرفعال بودن پیج)

این خطا معمولا به صورت “The username you entered doesn’t belong to an account. Please check your username and try again” نمایش داده می شه. این ارور قصد داره به ما بگه یوزرنیمی که وارد کردیم به هیچ اکانتی تعلق نداره یا به عبارتی بهتر، تابحال چنین پیج اینستاگرامی (با چنین یوزرنیمی) ساخته نشده. البته این رو هم اضافه کنم که این اخطار گاهی اوقات زمانی که پیج ما غیرفعال یا disable می شه هم ممکن هست برای ما نمایش داده بشه.

ورود به اینستاگرام با شماره تلفن ، ایمیل و یوزرنیم و بدون شماره تلفن ، ایمیل و یوزرنیم و پسوورد توسط میلاد صادقیان (miladsadeghian.ir)

 

بخوانید:

https://miladsadeghian.ir/instagram-login/

۰۹ مرداد ۹۹ ، ۱۹:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میلاد صادقیان

تغییر و بازیابی رمز اینستاگرام بدون داشتن رمز قبلی

در این نوشته قصد دارم در مورد بازیابی رمز و کلمه عبور فراموش شده اینستاگرام صحبت کنم. خیلی وقتها می بینیم دوستان و آشنایانی در اطراف ما مدام پیج های اینستاگرام جدید می سازن و می تونم با جرئت بگم بعضیاشون ماهی یکبار پیج جدید می سازن و از نو تمامی فامیل و دوست و آشنا رو فالو می کنن و انتظار هم دارن فالوبک بشن. در صورتیکه مطمئن هستین یوزرنیم، تلفن و یا ایمیل و همچنین پسوورد پیج اینستاگرام خودتون رو صحیح وارد کردید و همچنان اخطار اشتباه بودن رمز رو دریافت می کنید، لازمه که رمز اکانت اینستاگرام خودتون رو بازیابی کنید. به هیچ عنوان نیازی نیست پیج جدیدی بسازید. بازیابی پسوورد اینستاگرام خیلی سریع انجام می شه البته با شرایطی خاص. در ادامه روش های مختلف بازیابی رمز اینستاگرام رو خدمت شما توضیح خواهم داد. قبل از هرچیزی برای ورود به صفحه بازیابی رمز فراموش شده اینستاگرام کافیه به این آدرس مراجعه کنید تا صفحه زیر به شما نمایش داده بشه.

 

تغییر و بازیابی رمز عبور و پسوورد و کلمه عبور فراموش شده اینستاگرام از طریق ایمیل یوزرنیم و شماره تلفن همراه یا پیامک توسط میلاد صادقیان

 

فراموش نکنید که ما این کار رو از طریق مرورگر رایانه (دسکتاپ) انجام دادیم و بازیابی رمز رو از طریق خود برنامه اینستاگرام انجام نمیدیم. این کار دلایلی داره که اینجا متاسفانه جای این بحث نیست و احتمالا در نوشته های جداگانه در موردش صحبتی بکنیم.

همونطور که توی تصویر بالا مشاهده می کنید، روش های مختلفی برای بازیابی رمز وجود داره، مثل بازیابی از طریق شماره تلفن همراه، بازیابی از طریق ایمیل و بازیابی از طریق یوزرنیم پیج اینستاگرامتون. این قبل از هرچیزی به میل شما بستگی داره که از کدوم روش اقدام کنید. اما من همیشه بازیابی به روش یوزرنیم رو ترجیح می دم به دو دلیل:

  • دلیل اول

گاهاً شما فراموش می کنید که آیا قبلا شماره همراهی به پیج دادید یا خیر و همینطور در مورد ایمیل. چون اگر در خاطرتون باشه، برای ساخت پیج اینستاگرام دو راه وجود داره. یکی از طریق شماره همراه و یکی از طریق ایمیل هست. نمی خوام بحث این نوشته رو به حاشیه ببرم. در مورد روش های ساخت پیج اینستاگرام حتماً در نوشته های جداگانه صحبت می کنم.

  • دلیل دوم

وقتی روش شماره همراه رو برای بازیابی انتخاب کنید ممکن هست مشکلاتی به وجود بیاد. به عنوان مثلا ممکن هست شما قبلا چند پیج با یک شماره ایجاد کرده باشید و در حین بازیابی با شماره، امکان انتخاب اینکه شما قصد بازیابی کدوم پیج رو دارید وجود نداره.

تغییر و بازیابی رمز عبور و پسوورد و کلمه عبور فراموش شده اینستاگرام از طریق ایمیل یوزرنیم و شماره تلفن همراه یا پیامک توسط میلاد صادقیان

 

اما چرا بازیابی با یوزرنیم راحت تره؟

به این دلیل که شما به اینستاگرام می گید “من پسوورد اکانتی با این یوزرنیم رو فراموش کردم” و اینستاگرام بررسی می کنه و لینک بازیابی رو برای شما ارسال می کنه. اما کجا ارسال می کنه؟ نکته جالب اینجاست. اگر قبلا هم شماره و هم ایمیل به پیج داده باشید، اینستاگرام به یکی از اون ها به انتخاب خودش ارسال می کنه. لازم هست شما به شماره ها و ایمیل هایی که در پیج های اینستاگرامتون وارد می کنید همیشه دسترسی داشته باشید.

اما حالا بریم سراغ روش های بازیابی کلمه عبور و هر سه حالت رو توضیح بدیم. حالت اول همونطور که گفتم از طریق یوزرنیم هست. به عکس بالا دقت کنید.

بازیابی رمز اینستاگرام با یوزرنیم

کافیه یوزرنیم خودتون رو در کادر صفحه بازیابی (عکس بالا) وارد کنید. این حالت برای زمانی هست که شما دقیقا نمی دونید کدوم ایمیل و کدوم شماره تلفن رو قبلا به پیج اضافه کردید. بعد از تایپ یوزرنیم داخل کادر و زدن گزینه send login link، سیستم اینستاگرام به انتخاب خودش، لینک تغییر پسوورد رو به ایمیل و یا شماره همراه شما ارسال می کنه.

دقت داشته باشین زمانی که شما روی گزینه send login link کلیک می کنین، پیشنمایشی از شکل اختصاری ایمیل و یا شماره ای که لینک به اون ایمیل یا شماره فرستاده شده، برای شما نمایش داده می شه تا بتونید به خاطر بیارید باید به کدوم ایمیل و یا شماره تلفن مراجعه کنید. بعد از اون می تونید به همون ایمیل و یا تلفن مراجعه کرده و روی لینکی که اینستاگرام براتون ارسال کرده کلیک کنید. با کلیک روی این لینک که به لینک ریست پسوورد یا همون لینک بازیابی اکانت معروف هست، وارد صفحه ای می شید که دارای دو کادر هست. کافیه پسوورد جدیدتون رو داخل هر دو کادر وارد کرده و تایید کنید. حالا از این به بعد پیج شما با پسوورد جدید قابل بازگشایی هست و می تونید به راحتی وارد اینستاگرام بشید (لاگین کنید).

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق پیامک (شماره تلفن)

این روش برای زمانی هست که علاقمندید پسووردتون رو از طریق پیامک بازیابی کنید. قبل از انجام این کار مطمئن بشید که قبلا با این شماره، هیچ پیج دیگه ای نساختید. اگر ساختید، پیشنهاد می کنم با همون روش یوزرنیم، کلمه عبورتون رو بازیابی کنید. اما خب فرض می کنیم همه چیز اوکی هست و قراره بدون ورود یوزرنیم در صفحه بازیابی و از طریق شماره تلفن یا پیامک اقدام به بازنشانی کلمه عبور کنین. برای اینکار کافیه شماره تلفن خودتون رو وارد کنید. حالا لینک ریست کردن پسوورد شما به طور مستقیم به تلفن همراهتون پیامک میشه که می تونید وارد لینک بشید و کلمه عبور جدید خودتون رو تعریف کنید (مشابه روش قبلی).

بازیابی رمز اینستاگرام با ایمیل

این روش دقیقا مطابق روش پیامک هست و بدون ورود یوزرنیم در صفحه بازیابی، می تونید ایمیل خودتون رو وارد کنید تا لینک ریست کردن پسوورد به طور مستقیم به ایمیلتون ارسال بشه. بعد از اون می تونید وارد ایمیل شده و روی لینک کلیک کنید و کلمه عبور جدید خودتون رو تعریف کنید. عیناً مشابه روش های قبلی.

بازیابی رمز اینستاگرام بدون ایمیل و شماره تلفن

بارها پرسیده شده که برای بازیابی پسوورد اینستاگرام، زمانی که به شماره تلفن یا ایمیل دسترسی نداریم چه کنیم؟

درست شبیه این ماجراست که قصد خروج از کشور دارید و تغییر چهره هم دادید و مدارک شناسایی هم ندارید و به کارمندان فرودگاه میگید من فلانی هستم. اونها چطور باید باور کنن شما خودتون هستید؟ تنها از طریق مدارک شناسایی شما این رو متوجه میشن. مدارک شناسایی پیج شما هم، یوزرنیم، پسوورد، شماره همراه و ایمیل معتبر هست و بدون ورود ایمیل و شماره تلفن تنها قادر هستید از طریق یوزرنیم اقدام به ورود کنید چرا که برای ورود به اینستاگرام مشابه مثالی که زده شد، شما لازمه حتماً مدار شناسایی داشته باشید. در صورتیکه به شماره همراه و یا ایمیل خود دسترسی نداشته باشید یا بهتره بگم مدارک شناسایی همراهتون نباشه، امکان ورود به پیج تحت هیچ شرایطی برای شما امکان پذیر نخواهد بود، همونطور که در فرودگاه هم در صورت نداشتن مدارک شناسایی اجازه خروج از کشور و یا برعکس، اجازه ورود به کشور رو هم به شما نمیدن. به همین خاطر اکیداً پیشنهاد می شه در پیج های خودتون ایمیل و شماره همراه معتبری رو وارد کرده و تایید کنید تا مشکلی از نظر شناسایی نزد اینستاگرام نداشته باشید و در صورت فراموش کردن پسووردتون، خیلی سریع بتونید مراحل بازیابی رو انجام بدید.

https://miladsadeghian.ir/reset-forgotten-instagram-password/

۰۹ مرداد ۹۹ ، ۱۹:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میلاد صادقیان

بک لینک PBN و لینک سازی پی بی ان

بک لینک PBN از جمله موضوعاتی هست که زیاد در موردش سوال پرسیده می شه. یه وقتایی که صحبت از لینک سازی می شه، مو به تن خیلی از افراد سیخ می شه. البته حق هم دارن، چون لینک سازی یک پروسه مهم و تاثیرگذار برای وب سایت ها هست و اگر صحیح انجام نشه می تونه ضررهای جبران ناپذیری به وب سایتتون بزنه. اما نکته قابل ذکری که وجود داره این هست که عده ای ادعا می کنن می تونن لینکسازی کلاه سفید انجام بدن. این افراد خیلی شوخ طبع هستن و گویا هنوز معنی کلاه سفید رو متوجه نشدن. هر نوع عملی که عمدا از سمت ما برای دور زدن گوگل جهت افزایش رتبه انجام بشه یا کلاه خاکستری هست و یا کلاه سیاه (با توجه به نوع متدی که پیش می گیرید). هر طور که حساب کنید و چرتکه بزنید، کلاه سفید نامیده نمیشه عزیزان دلم. از هیچ زاویه ای! در رابطه با لینک سازی سعی می کنم به طور مفصل در نوشته های جداگانه صحبت کنم.

در این بخش قصد دارم در مورد نوعی از لینک سازی صحبت کنم که به لینک سازی پی بی ان یا همون بک لینک PBN معروف هست. متدی که شدیدا هم خطرناک و به همون میزان هم تاثیرگذار و معجزه گر هست. البته ناگفته نماند معجره گر نه به آن معنا که شما تنها این متد رو اجرا کنید و به بقیه فاکتورهای سئو بی توجه باشید. بلکه تاثیرگذاری لینک سازی رو زمانی خواهید دید که تمامی فاکتورهای سئو داخلی و دیگر فاکتورهای سئو خارجی رو رعایت کرده باشید.

بک لینک PBN چه نوع متدی هست؟

توی این متد، شما اقدام به راه اندازی چند وبلاگ و شاید هم وب سایت می کنید و این منابع رو به صورت مداوم بروزرسانی می کنید و بعد داخل این وبلاگها به سایت خودتون لینک میدید.

شاید خیلی ساده به نظر برسه اما اینطور نیست. کوچکترین سوتی و اشتباه توی این متد میتونه انفجاری ایجاد کنه که از سایتتون جز خاکستر چیزی باقی نگذاره.

ساخت شبکه PBN

معمولا پیاده سازی PBN های قوی نیازمند زمان، هزینه و دقت بالایی هست و برای صاحبان وب سایت ها چندان معقول و منطقی نیست. نگهداری این شبکه ها مستلزم همکاری تیم اختصاصی هست که تمرکز کاملشون بر روی مدیریت شبکه باشه. شبکه ای که می بایست شش دونگ حواس روی اون متمرکز بشه تا کوچکترین سوتی رخ نده. اینکار به دلیل آپدیت های مکرر الگوریتم های گوگل خیلی سخت تر از قبل شده.

بک لینک پی بی ان (pbn) باعث پنالتی شدن سایت میشه؟

نه تنها لینک سازی pbn، بلکه هر نوعی از لینک سازی در صورت رعایت نکردن نکات امنیتی، می تونه باعث جریمه شدن سایت شما بشه. به همین خاطر همیشه توصیه می شه که کلیه عملیات لینک سازی به افراد اهل فن سپرده بشه تا با خیال آسوده تری برای وب سایتتون لینکسازی کنید.

چنانچه خودتون قصد لینک سازی برای وب سایتتون رو دارید حتما پیش از اون اطلاعات فنی و سئویی خودتون رو تا جای ممکن بالا ببرید. به این نکته هم توجه داشته باشید که درس سئو، درس ادبیات نیست که شعر و داستان روخوانی کنید و در صورت اشتباه، برگردید و از نو بخونید. بلکه سئو و خصوصا عملیات لینک سازی یک مسیر تقریباً غیرقابل برگشت هست و نیازمند کسب تجربه در طی زمان هست. بنابراین در صورتی که خودتون قصد لینک سازی دارید به این موارد توجه داشته باشید.

بک لینک pbn و لینک سازی پس بی ان | میلاد صادقیان

 

مدت زمان تاثیرگذاری بک لینک PBN

معمولا لینک سازی pbn ، تاثیرگذاری خودش رو از 10 روز پس از لینک سازی تا حدودا 3 ماه بعد پدیدار می کنه. این زمان حتی می تونه کمتر و یا بیشتر هم بشه و هیچ زمان دقیقی برای این مورد در هیچ منبعی ذکر نشده و تمامی زمان های اعلام شده تنها گمانه زنی و مطابق با تجربیات هستن.

خرید بک لینک PBN خوب هست یا بد؟

همونطور که شما وقتی قصد خرید چیپس و پفک دارید، بین برندهای مختلف مثل چی توز و اشی مشی و… یکی رو انتخاب می کنید، در لینک سازی برای خرید پکیج اجرای لینک سازی PBN هم لازم هست برندی رو انتخاب کنید که از قبل امتحان خودش رو پس داده باشه. شما در هر صورت چیپس و پفک می خرید و این محصولات هم برای سلامتی مضر هستند، اما به خاطر خوشمزه بودنشون، از اونها نمی گذرید. درست مشابه PBN، گرچه می دونید اجراش ممکن هست به سلامت سایت شما (در صورت اجرای غیر حرفه ای) آسیب بزنه اما خوشمزگی (افزایش رتبه بعد از اجرای پی بی ان) اون رو انکار نمی کنید و در نهایت می خرید و نوش جان می کنید. پس اگر وب مستر ریسک پذیری هستید، خرید بک لینک PBN می تونه بخشی از فرآیند و مسیر مدیریت سایتتون باشه. به شر اینکه برند و مجری ای رو برای اینکار انتخاب کنید که خوشمزه بودن کارهاش از قبل براتون اثبات شده باشه.

توصیه جدی: پیش از انتخاب مجری برای لینک سازی PBN حتما دقت کنید و از منابعی که قرار هست مجری شما در داخلش لینک سازی انجام بده مطلع باشید و در صورت غیرطبیعی بودن منابع و یا اسپم گونه بودن اونها، حتما از اجرای اون متد خودداری کنید.

چند نوع پی بی ان (PBN) داریم؟

پی بی ان ها با متدهای مختلفی اجرا میشن که برخی از این متدها مدتهاست منسوخ شدن و در صورت اجرای اونها طولی نمیکشه که گوگل پی به روش شما ببره. متدهایی هم هستن که دارای ریسک نسبی اند اما با اینحال توسط برخی از سئوکارهای عزیز اجرا میشن.

و اما متدهایی هم هستند که جزو طبیعی ترین متدها در حال حاضر به شمار میرن که شخصا مدتی هست که تنها و تنها این متد رو برای پروژه های مختلف اجرا می کنم. این متد به دلیل طبیعی بودن به سختی توسط گوگل قابل ترک و تشخیص هست.

نمونه کار لینک سازی pbn

خیلی از دوستان عزیزی که جهت اجرای لینک سازی (چه PBN و چه متدهای دیگه) به بنده مراجعه می کنن، درخواست نمونه کار میدن. ما شدیدا مشتاق هستیم نمونه کارهای انجام شده رو به مشتریان عزیز ارائه بدیم اما مشکلی که در حال حاضر وجود داره بحث سوءاستفاده برخی از رقبا (بخوانید رفقا) هست که مارو ناچار میکنن که از ارائه نمونه کار خودداری کنیم.

سفارش لینک سازی پی بی ان (pbn)

چنانچه قصد دارید از این غول جادویی سئو (پی بی ان) برای پروژه ها و یا وب سایتتون استفاده کنید و مشتاق هستید که اجرا توسط بنده و اعضای تیمم اجرا بشه، کافیه که با بنده تماس بگیرید تا مشاوره های لازم رو خدمتتون ارائه بدم.

ما در چه منابعی لینک می سازیم؟

ما تمامی سعیمون لینک سازی طبیعی هست و به دنبال دردسر هم نیستیم. گرچه لینک سازی در هر صورت (چه طبیعی و چه تابلو و شدیدا ضایع) کلاه خاکستری محسوب میشه اما لااقل خدا رو شاکریم که متد خودمون رو کلاه سفید نامگذاری نمی کنیم. باز هم یادآوری می کنیم که ما لینک سازی کلاه سفید نداریم و متدهای کلاه خاکستری هم دارای مقداری ریسک هستند. به عبارتی تمامی متدهای لینک سازی حداقل کلاه خاکستری، و بعضا کلاه سیاه هستن.

منابع ما وب سایتهای خبری، مجله ای و وبلاگ های فعالی هستند که به صورت پی در پی در حال بروزرسانی هستند و از سرویس دهنده های متفاوت تشکیل شدند. در واقع متد PBNی که توسط ما اجرا میشه در حال حاضر و با الگوریتم های فعلی گوگل، یک متد تقریبا خاص و امن هست و در طی یک زمانبندی کاملا مشخص و یک استراتژی عالی پیاده سازی و اجرا میشن و امیدواریم این متد بتونه با کمترین ریسک همراه باشه و رتبه سایت شما رو به جایگاهی برسونه که بتونید در اوج بدرخشید.

هزینه و قیمت خرید بک لینک pbn

هزینه ها با توجه به متدهایی که اجرا می شن متفاوت هستند و همینطور برای هر سایتی معمولا متد مشخصی پیاده سازی می شه، چرا که شرایط و وضعیت وب سایت ها کاملا متفاوت با یکدیگر هست. شما عزیزان می تونید در حین دریافت مشاوره، با توجه وضعیت سایتتون، از هزینه اجرای لینک سازی pbn برای وب سایتتون مطلع بشید.

 

منبع: 

https://miladsadeghian.ir/pbn-backlinks/

۰۹ مرداد ۹۹ ، ۱۹:۴۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میلاد صادقیان