گاهی پیش می آید که لباس ها در ماشین لباسشویی آماده نیستند و کثیفی و مواد شوینده همچنان روی لباس باقی می مانند. در این مرحله ماشین لباسشویی دوباره در قسمت تخلیه قفل می شود و روند شستشو ادامه نمی یابد.

در این زمان مشکلی در عملیات شستشو وجود دارد که باید سریعاً برطرف شود، در غیر این صورت ممکن است باعث آسیب به سایر قسمت های لباسشویی شود.

تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد علل و نحوه تعمیر ماشین لباسشویی که تخلیه نمی شود بیشتر بدانید.

ماشین لباسشویی یکی از لوازم خانگی است که وظیفه آن شستن لباس است. اما بعد از شستن لباس ها، ماشین لباسشویی آنها را آبکشی و خشک می کند. این آبکشی است که لباس های بیرون از ماشین لباسشویی را تسهیل و به درستی خشک می کند و این کار را سرعت می بخشد. با این حال، گاهی اوقات ممکن است با این مشکل مواجه شوید که دستگاه شما این کار را انجام نمی دهد. واقعاً مهم نیست که ماشین شما چه مدل و چه مدلی باشد. این مشکل یکی از مشکلات رایجی است که ممکن است برای هر دستگاهی از هر نوعی رخ دهد. اما چرا این مشکل به وجود می آید؟ برای حل این مشکل چه کنیم؟ تیم تعمیر ماشین لباسشویی دیجی ریپریر در ادامه نمایندگی بوش به بررسی علل این مشکل و ارائه راهکار می پردازد.

چرا ماشین را نمی توان شست؟

ما معمولاً با توجه به ظرفیت ماشین زمان زیادی را برای شستن لباس های کثیف از ماشین لباسشویی صرف می کنیم. پس از قرار دادن آنها در ماشین لباسشویی، برنامه شستشو را برای شروع فرآیند انتخاب می کنید. بعد از اتمام کار ماشین لباسشویی متوجه می شوید که آب در ماشین جمع شده اما لباس های شما شسته نشده است. شستن و شستن لباس هایمان با ماشین بسیار مهم است. این جریان آب دلایل مختلفی دارد که به توضیح آنها می پردازیم اما ابتدا باید بدانید که چگونه آب جمع شده در دستگاه را تخلیه کنید.

آب بریز تو ماشین

قبل از اینکه کاری انجام دهید تا متوجه شوید که چرا دستگاه شما آن را شستشو و تعمیر نمی کند، باید آب جمع شده در ماشین لباسشویی را تخلیه کنید. برای این کار ابتدا درن فیلتر آب را باز کنید. فیلتر آب معمولاً در پایین دستگاه قرار دارد. در کنار آن اهرمی را می بینید که باید بلند شود. در واقع وقتی دسته را بلند می کنید باز می شود. حواستان باشد که با بازکردن درب فیلتر، آب داخل دستگاه به بیرون سرازیر می شود، مراقب دستگاه باشید، اگر در آن قسمت از آشپزخانه شما پارچه، فرش یا موکتی وجود دارد، جمع آوری کنید. تا خیس نشود.

برخی از ماشین ها دارای یک شیلنگ در کنار دریچه فیلتر هستند که باعث می شود در هنگام خروج آب پاشیده نشود و اطراف آن خیس نشود. به این ترتیب هنگام تخلیه، آب باقی مانده در ماشین لباسشویی از شلنگ خارج می شود.

دلایل عدم شستشوی ماشین لباسشویی

ممکن است ماشین لباسشویی شما به دلایل مختلفی آبکشی نکند. دلایل آن عبارتند از: خرابی پمپ تخلیه، خرابی فیلتر پمپ تخلیه دستگاه، انسداد شیلنگ تخلیه، مشکلات تایمر برد یا دستگاه، مشکلات دریچه برقی واشر، شلنگ های بلند، انسداد محلی خط فاضلاب یا مسیر خروج آب

پمپ تخلیه معیوب است

مشکل پمپ تخلیه یکی از دلایل عدم شستشوی دستگاه است. می توان گفت پمپ یکی از مهم ترین قطعات دستگاه شماست. زیرا وظیفه آن تخلیه آب خودرو است. اما کی پمپ خراب می شود؟ وقتی اجسام خارجی از فیلتر عبور می کنند، در قسمت گیر کرده و به آن آسیب می رسانند. اگر دستگاه شما قدیمی است یا زیاد از آن استفاده می کنید، ممکن است برخی از قطعات آن در اثر فعالیت زیاد آسیب ببینند یا غلت بزنند. این در مورد پمپ تخلیه نیز صدق می کند. اگر قطعه ای باعث ایجاد مشکل شده است، راه حل شما تعویض آن است که بهتر است توسط یک متخصص انجام شود.

آسیب و گرفتگی فیلتر پمپ تخلیه دستگاه

یکی دیگر از دلایل عدم آبکشی مشکل انسداد فیلتر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی شما است. وظیفه پمپ تخلیه آب است. این فیلتر قبل از پمپ تخلیه قرار می گیرد تا از نفوذ اقلامی مانند سکه، دکمه و ... که در لباس هایی که در ماشین شسته شده اند جلوگیری شود. به این ترتیب این چیزها به لوله تخلیه نمی رسد. حال اگر فیلتر خراب شود در نتیجه این موارد به پمپ می رسد و می تواند دوباره به آن آسیب برساند. فیلتر پمپ باید هر چند ماه یکبار تمیز شود. می توانید این کار را خودتان انجام دهید یا از یک تیم حرفه ای تعمیر دی جی کمک بخواهید. این قسمت را هر سه ماه یکبار تمیز کنید. زیرا اگر باقیمانده یا کثیفی در فیلتر باقی بماند باعث عدم شستشوی ماشین لباسشویی می شود.

انسداد در لوله زهکشی

گرفتگی و جدا شدن شیلنگ تخلیه یکی دیگر از دلایل ایجاد این مشکل است. محل قرارگیری این شلنگ پشت دستگاه یا زیر سینک آشپزخانه شماست. اگر این شیلنگ به هر دلیلی مسدود شود، یعنی اگر جسمی در آن گیر کرده باشد، آب از آن خارج نمی شود. گرفتگی ممکن است مربوط به چرخش این قسمت نیز باشد. بنابراین حتماً در حین بازرسی شلنگ تخلیه را چک کنید تا مسدود یا جدا نشده باشد. رفع این گرفتگی مشکل تخلیه آب ماشین لباسشویی شما را حل می کند.

طول شلنگ شستشو

اگر ماشین لباسشویی خیلی طولانی باشد، جریان آب خیلی کند می شود. حال تصور کنید که یک لوله پاره شده یا پیچ خورده یا شکافته شده است. به این ترتیب لباس های شسته نشده دوباره رو به رو می شوند. اندازه استاندارد و استاندارد این لوله بین ۷ تا ۸ متر می باشد. اگر می خواهید این مشکل را به صورت بصری بررسی کنید، باید بدانید که اندازه باید بیش از نصف ارتفاع دستگاه شما باشد تا آب به درستی تخلیه شود.

برد دستگاه مشکل دارد

یکی دیگر از دلایل عدم شستشوی ماشین لباسشویی، نقص در برد ماشین لباسشویی است. می دانیم که داشبورد مهم ترین و اصلی ترین قسمت یک خودرو است. در حقیقت، به اجزای دیگر فرمان می دهد تا هر برد بتواند عملکردها را انجام دهد. حال اگر در این زمینه مشکلی پیش بیاید در سایر حوزه ها مشکل ایجاد می کند و یکی از آن مشکلات نبود زهکشی است. برای رفع مشکل می توانید با نمایندگی تعمیر لباسشویی بوش در ارتباط باشید.

شیر برقی ماشین لباسشویی ایراد دارد

یکی دیگر از دلایل عدم تخلیه آب از دستگاه، خرابی شیر برقی است. وظیفه این قطعه هدایت آب به داخل ماشین لباسشویی است. بنابراین اگر این قطعه مشکل داشته باشد و نتواند کار خود را به درستی انجام دهد، آب کافی وارد دیگ نمی شود و در نتیجه برنامه شستشو به درستی اجرا نمی شود. استفاده نادرست از برنامه عواقبی مانند تخلیه نشدن آب را در پی خواهد داشت. تعمیر این قطعه را باید به یک صنعتگر خبره و حرفه ای بسپارید.

انسداد سیستم فاضلاب یا توالت

و آخرین دلیل به انسداد لوله فاضلاب خانه شما یا تخلیه آب مربوط می شود. به سادگی یک تکه پارچه یا یک تکه لباس کوچک را به این خروجی آب بچسبانید، که لوله تخلیه را مسدود می کند و اطمینان حاصل می کند که آب از دستگاه شما خارج نمی شود.

این نوع مشکلات ممکن است برای ماشین لباسشویی شما با ماشین لباسشویی هر برندی پیش بیاید، اما مهم است که به محض مشاهده هر گونه مشکل یا ایراد در ماشین لباسشویی با یک تعمیرکار قابل اعتماد، با تجربه و حرفه ای تماس بگیرید. با تعمیرگاه دیجی تماس بگیرید تا کارشناسان این مجموعه به شما مراجعه کنند و دستگاه شما را در اسرع وقت تعمیر کنند. لطفا توجه داشته باشید که اگر ماشین لباسشویی شما نیاز به تعویض قطعه دارد، گروه تعمیرات دیجی تضمین می کند که از قطعه اصلی استفاده کند تا ماشین شما مانند روز اول کار کند و بدون نقص کار کند.