به طور معمول، هر سال 15 تا 20 درصد از پادکست ها شرکت می کنند. با گذشت زمان، تولید یک پادکست حرفه ای به شما کمک می کند طرفداران بیشتری پیدا کنید و در نهایت از پادکست خود درآمد کسب کنید.

بد نیست بدانید که پادکست مجموعه کاملی از فایل های صوتی است که به طور منظم (هفتگی یا ماهانه) در اینترنت و سایت ها منتشر می شود. امروزه راه های مختلفی برای کسب درآمد از پادکست ها وجود دارد که با دانستن آن ها می توانید در این مسیر قدم بردارید.

ویژگی های اصلی پادکست

⦁ برای اینکه بتوانید از پادکست درآمد کسب کنید، ابتدا باید بدانید که فقط به فایل صوتی که در اینترنت و یک سایت آپلود می شود، پادکست نمی گویند. حالا این فایل هر چقدر هم از نظر محتوا قوی باشد، باز هم اسمش پادکست نیست. پادکست ها باید به طور منظم و در یک بازه زمانی مشخص به دست مخاطبان علاقه مند برسند.

⦁ همچنین فایل صوتی باید در سایت آپلود شود یا با برنامه های پادکست ویژه مانند Castbox در اختیار شنوندگان و علاقمندان قرار گیرد. اگر فایل های صوتی مورد نظر خود را در سایت قرار ندهید و در خود سی دی جمع آوری کنید، دیگر به آن پادکست نمی گویند.

در نهایت، آخرین ویژگی پادکست، فید استاندارد RSS است. با پیروی از این دستورالعمل ها، اکنون یک پادکست موثر ایجاد کرده اید که می توانید از آن برای کسب درآمد از پادکست خود استفاده کنید.

با castbox درآمد کسب کنید

دلایل اصلی ایجاد مخاطب

در واقع پادکست ها کار محتوای صوتی هستند و خوب است بدانید که در کسب و کارهای کوچک و بزرگ، صدا بیشتر از نوشته شده است و اگر می خواهید پول در بیاورید، تولید و پادکست یکی از بهترین هاست. راه های مناسب در این زمینه

نکته مهم دیگر در این زمینه این است که یکی از مهمترین ابزارهای دیجیتال برای بازاریابی و توضیح محصولات، استفاده از پادکست است. بنابراین، هرچه بیشتر با ابزارهای دیجیتال آشنا باشید، فرصت های بیشتری برای کشف خواهید داشت. درباره سرمایه گذاری های سودآور بیشتر بدانید.

مزایای پادکست

1- ارتباط عمیق تری با مخاطب برقرار کنید

2- فالوورها می توانند در هر جایی به شما گوش دهند، چه رانندگی، ورزش یا انجام کارهای روزانه خانه.

3- مردم بیشتر به گوش دادن به پادکست علاقه دارند تا تولید محتوا.

4- هرچه تجربه بیشتری داشته باشید، سود بیشتری خواهید برد

5- نسبت به سایر حوزه های تبلیغاتی رقبای کمتری دارد

6- تولید کم هزینه

7- کمک به تاثیر مثبت در زندگی مردم

8- شنوندگان به این نوع محتوا وفادارترند

راه های کسب درآمد از پادکست زهرا شیراحمدی 

⦁ تولید پادکست های آموزشی

دو راه برای این کار و کسب درآمد از پادکست وجود دارد. اول از همه خودتان به صورت منظم شروع به تولید پادکست کنید تا به مرور زمان بازدید سایت شما افزایش یابد و در نهایت شروع به فروش پادکست های آموزشی کنید. البته برای این کار نیازی به پول ندارید، اما باید زمان زیادی را صرف کنید. در راه حل بعدی که در واقع میانبری برای کسب درآمد است باید با سایت های آموزشی قرارداد ببندید و خدمات مشاوره ای ارائه دهید و پادکست های خود را از طریق این مجموعه به اشتراک بگذارید و درآمد خوبی برای آن کسب کنید.

⦁ در castbox کسب درآمد کنید

یکی از راه های جالب برای کسب درآمد و کسب درآمد از پادکست ها، کسب درآمد از castbox است. همانطور که می دانید این اپلیکیشن سال هاست که وجود داشته و اولین بار در هنگ کنگ راه اندازی شد. این برنامه یکی از پربارگیری ترین برنامه های گوگل پلی است و نزدیک به 15 میلیون بار در گوشی های اندرویدی دانلود شده است و آن را به یکی از پردانلودترین برنامه های پادکست تبدیل کرده است.

ایرانی ها هم قبل از سال 2018 از این اپلیکیشن درآمد خوبی داشتند اما به مدت دو سال دسترسی ایرانی ها به دلیل مسدود شدن آی پی های ایرانی توسط این اپلیکیشن قطع شد. البته اگر می توانید با استفاده از IP کشور دیگری به برنامه ملحق شوید، می توانید از آن استفاده کنید، لطفا توجه داشته باشید که IP قابل تغییر نیست و همیشه ثابت می ماند. توصیه می کنیم مقاله دیگر ما در مورد بهترین سرمایه گذاری با 10 میلیون را مطالعه کنید.

⦁ با کتاب های صوتی درآمد کسب کنید

یکی از محبوب ترین انواع پادکست های ایرانی، کتاب های صوتی است. بسیاری از مردم می خواهند کتاب بخوانند اما ترجیح می دهند یک پادکست بسازند. بسیاری از مزایای کتاب‌های صوتی این است که مردم می‌توانند در هر جایی به آن‌ها گوش دهند و نیازی به تماشای کتاب نداشته باشند. نکته دیگر در مورد کتاب های صوتی این است که در بسیاری از موارد پادکست بسیاری از کتاب ها منتشر نشده است. اگر صدا و صدای خوبی دارید می توانید در این زمینه موفق باشید و به فکر پول باشید.
 

⦁ اسپانسر پیدا کنید

اگر لحن و صدای مناسبی برای تولید پادکست دارید، ابتدا یک متن قوی را برای تبدیل شدن به پادکست در نظر بگیرید. همچنین ابزارها و استانداردهای حرفه ای تولید پادکست را بیاموزید و برای اجرای ایده های خود اسپانسر پیدا کنید. در این صورت قادر به جذب اسپانسر و کسب درآمد خوبی از پادکست خواهید بود. البته خوب است بدانید که این کار گران نیست اما اگر اسپانسر جذب کنید در مدت زمان کوتاه تری به درآمد بسیار خوبی خواهید رسید.

بیشتر بخوانید: با کسب درآمد از اینستاگرام آشنا شوید.

⦁ تولید، تبلیغات و بازاریابی پادکست

چیزی که همیشه باید بدانید این است که تولید محتوای صوتی یا تولید پادکست اگر به سمت تبلیغات و بازاریابی مناسب محصولات برود شما را به درآمد بهتری نسبت به سایر زمینه ها نزدیک می کند. برای این کار باید با شرکت ها قراردادی برای مشارکت در تبلیغات صوتی امضا کنید. با این حال، اگر سایتی دارید که به تولید پادکست اختصاص داده شده است و بازدید زیادی را به دست می آورید، خوب است بدانید که می توانید بین پادکست های خود تبلیغ کنید و از پادکست های خود کسب درآمد کنید.

همچنین می توانید محصولات فروشگاه مستقیم را وارد کنید و با بازاریابی موفق 30 تا 60 درصد پورسانت فروش دریافت کنید. بهتر است بدانید که اگر در این کار حرفه ای شوید حتی می توانید 70 تا 80 درصد از فروش محصول را پورسانت دریافت کنید. توجه داشته باشید که در بین راه های معرفی شده برای کسب درآمد از دوره آنلاین ساخت پادکست زهرا شیراحمدی، مهمترین آنها ساخت پادکست های تبلیغاتی و محصولات بازاریابی است.

سرانجام…

هر سال به طور کلی 15 تا 20 درصد به پادکسترها اضافه می شود. این امکان کسب درآمد از پادکست را فراهم می کند. ابتدا باید پادکست را به صورت هفتگی یا ماهانه در سایت آپلود کنید و اگر فقط یک فایل را آپلود کنید نمی توانید آن را پادکست بنامید. یکی از مهم ترین راه های کسب درآمد از پادکست ها استفاده از بازاریابی و توضیح محصولاتی است که می توانند درآمد خوبی برای شما به ارمغان بیاورند.