پیدا کردن شماره تلفن از روی آیدی تلگرام یکی از درخواست های بسیاری از افراد هست که به دلایل متفاوت قصد دارن شماره تلفن افراد مختلفی رو پیدا کنند و به همین خاطر دنبال ابزاری هستن که اسم بنویسند و شماره تلفن رو پیدا کنند.

قبل از هرچیزی بهتره این رو بگم که به طور کلی قابلیت بدست اوردن شماره تلفن از طریق ایدی تلگرام وجود نداره اما در تلگرام یک سری تکنیک هایی داریم که می تونه به این موضوع کمک کنه. تکنیک هایی که صد در صدی پاسخگو نیستن اما اگه کمی خوش شانس باشید می تونید از این تکنیک جواب بگیرید. البته بهتره به جای خوش شانس بگم شیطون، حالا دلیلش رو جلوتر خدمتتون می گم.

این تکنیک رو صرفاً به این خاطر اینجا می گم که اطلاعات شما در این زمینه بیشتر بشه و امنیت اکانتتون رو افزایش بدید و هنگام برقراری ارتباط با افراد مختلف در تلگرام حواستون رو حسابی جمع کنید.

بنابراین سعی کنیم از این نکات و تکنیک ها به دنبال شیطنت کردن نباشیم.

چگونه با ایدی در تلگرام شماره بدست آوریم؟

تلگرام در حالت عادی اجازه پیدا کردن شماره افراد در تلگرام رو نمیده مگر اینکه خودمون از بخش تنظیمات تلگرام، این گزینه رو در حالت عمومی قرار داده باشیم تا شماره ما برای همه قابل مشاهده باشه.

اما اگر شخصی شماره همراه خودش رو مخفی کرده باشه باز هم این امکان وجود داره که شخصی بتونه با استفاده از مهندسی اجتماعی و نزدیک شدن به فرد مقابل، شماره اون شخص رو بدست بیاره.

راه پیدا کردنش هم از طریق گزینه ADD CONTACT هست.

در واقع امکان اضافه کردن مخاطب، یکی از قابلیت هایی هست که تلگرام در اختیار مخاطبان قرار داده. 

درسته که این قابلیت به شدت موثر و کاربردی هست اما همیشه در خیلی از موارد راه برای سوءاستفاده هم مهیا می شه.

حالا چگونه شماره تلگرام رو پیدا کنیم؟

فردی که با شما ارتباط برقرار کرده و با تکنیک های اجتماعی تونسته اعتماد نسبی شما رو جلب کنه قصد اضافه کردن اکانت شما رو پیدا می کنه. در حین اضافه کردن اکانت شما به لیست مخاطبین، گزینه ای رو مشاهده می کنه مبنی بر اینکه “آیا میخواید شماره شما به طرف مقابل نمایش داده بشه یا خیر!” اون شخص عمداً برای جلب توجه شما تیک اون گزینه رو می زنه تا شما شماره اون شخص رو ببینید. حالا به محض اینکه این کار انجام بشه و طرف مقابل شما رو به لیست مخاطبین خودش اضافه کنه، شما شماره فرد مقابل رو خواهید دید. اگر این شخص تونسته باشه به خوبی اعتماد شما رو جلب کنه، ممکن هست شما نیز تمایل پیدا کرده باشید تا اکانت این شخص رو در لیست مخاطبین تلگرام ذخیره کنید (دقت کنید که مخطبین تلگرام ارتباطی به مخاطبین گوشی شما ندارن) و اقدام به add کردن این مخاطب می کنید. در حین add کردن کافیه که حواستون جمع نباشه و شما هم تیک گزینه نمایش شماره به طرف مقابل رو زده باشید. در این صورت طرف مقابل شماره شما رو خواهد دید و شما هم دیگه هیچ کاری نمی تونید انجام بدید.

پیدا کردن و یافتن شماره نلفن همراه و موبایل افراد در تلگرام با نوشتن اسم | میلاد صادقیان

پیدا کردن افراد در تلگرام با اسم امکان پذیر است؟

خیر حتی پیدا کردن افراد در تلگرام با آیدی هم در شرایط خاصی شدنی هست که بالاتر توضیح دادم اما با اسم چنین امکانی به هیچ عنوان وجود ندارد. حتی با توجه به روش بالا، شاید شما فرد حواس جمعی باشید و تیک این گزینه رو نزنید. به راحتی میتونید این فرد رو به مخاطبین اضافه کنید بدون اینکه شماره شما رو مشاهده کنه. پس حواستون به گزینه share my phone number with xxxxx باشه. زدن تیک این گزینه در حال حاضر تنها روش پیدا کردن شماره تلفن در تلگرام هست.

پیدا کردن شماره تلفن موبایل از این طریق حتمی و صد در صدی نیست و در واقع این روش نوعی سوءاستفاده از دانش کم افراد هست.

باز هم یادآوری می کنم که این نوشته صرفاً جنبه آموزشی و اطلاع رسانی داشته و هدف از درج این مطلب، بررسی جوانب امنیتی ماجراست و لازمه برای جلوگیری از لو رفتن شماره موبایل خودتون، مراقب ارتباطات این چنینی باشید، چرا که با ظهور هر قابلیت جدید، همونقدر که برای ما منفعت به بار میاد، به همون میزان هم ریسک استفاده از اون قابلیت افزایش پیدا می کنه و به خاطر داشته باشین که یافتن شماره موبایل از روی نام امکان پذیر نیست.

سایت یا برنامه ای هست که اسم بنویسیم و شماره پیدا کنیم؟

اگه منظورتون شماره ثابت هست بله. خود شرکت مخابرات این سامانه که تحت وب هست رو در اختیار قرار داده.

اما اگر منظور شما پیدا کردن شماره همراه و موبایل هست خیر.

ربات پیدا کردن شماره موبایل افراد در تلگرام هم داریم؟

خیر، به هیچ عنوان چنین ابزاری نداریم و رباتی برای پیدا کردن شماره موبایل افراد در تلگرام وجود نداره.

کانال شماره تلفن در تلگرام ، کلاهبرداری هست یا واقعیت؟

برخی از کانال ها ظاهرا در حال خرید و فروش دیتابیسی از تلگرام هستند که این دیتاها از طرق مختلف بدست اومده و شامل اطلاعات درصدی از کاربران تلگرام هست. اما توجه داشته باشید که خرید یا فروش چنین اطلاعاتی جرم بوده و شما مسئول تمامی عواقبش خواهید بود. بنابراین در صورت مشاهده چنین کانال هایی حتما به پلیس فتا اطلاع بدید.

منبع:

https://miladsadeghian.ir/find-mobile-number-in-telegram/