دوستی سوال کرد “تلگرام من هک شده چیکار کنم؟”. توی این نوشته سعی کردم اول به این موضوع بپردازم که چطور مطمئن بشید که تلگرام شما هک شده و بعد از اینکه مطمئن شدید، چه اقدامی انجام بدید.

اگه قصد دارید بدونید که چگونه بفهمیم چه کسانی دسترسی به تلگرام ما دارن لازمه با یک قابلیت کاربردی تلگرام آشنا بشید. به همین خاطر این آموزش برای دوستانی هست که مدام سوالاتی مثل “چگونه بفهمیم تلگرام ما چک میشود” یا “چگونه بفهمیم گوشیمون هک شده” میپرسن و نگرانی هایی به خاطر مشاهده نشانه هایی از هک شدن تلگرام دارن.

خوشبختانه در تلگرام بخش بسیار مهم و کاربردی وجود داره با عنوان سشن های فعال یا Active Session که به شما میگه در حال حاضر چند دستگاه به اکانت شما لاگین هستند.

ممکن هست شما سه دستگاه داشته باشید که شامل یک گوشی، یک تبلت و یک لپ تاپ باشه و روی هر سه دستگاه تلگرام نصب کرده باشید. با این حال می بایست در بخش سشن های فعال تلگرام فقط و فقط همین 3 اکانت رو مشاهده کنید. در صورت مشاهده 4 اکانت یا بیشتر به معنای این هست که اکانت شما هک شده.

تلگرام من هک شده چیکار کنم؟

قبل از هر چیزی خودتون رو کنترل کنید و نگران چیزی نباشید تا بتونید با تمرکز کامل این مراحل ساده رو پیش ببرید. این روش ها خیلی سریع قابل انجام هست و اکانت خودتون رو میتونید برگردونید. ابتدا اجازه بدید نحوه مشاهده سشن های فعال رو براتون بگم.

مشاهده سشن های فعال تلگرام

برای مشاهده سشن های فعال لازمه به این مسیر در تلگرام برید:

Settings > Privacy and Security > Active Sessions

با رفتن به این مسیر از طریق تلگرام، وارد بخش سشن ها میشید. بع عنوان مثال برای دستگاه من تصویری شبیه تصویر زیر هست.

بازگردانی تلگرام هک شده
مشاهده سشن های فعال تلگرام

یک سشن با عنوان سشن فعلی یا current session وجود داره که خود شما هستید. داره میگه همین دستگاهی که الان توی دستتون هست، سشسنی هست که الان آنلاین هست و عبارت online رو هم در کنار سشن نمایش میده.

کمی پایین تر و بخش active sessions میتونید بقیه دستگاههارو ببینید.

من چون همزمان در سه دستگاه مختلف از تلگرام استفاده میکنم و مشخصات هر سه دستگاه هم تایید شده هست و صحتشون رو بررسی کردم و سشن مشکوکی توی لیست ندیدم خیالم از این بابت راحت هست که اکانت من هک نشده.

تلگرام هک شده را چگونه برگردانیم؟

اگه سشن مشکوکی توی لیست دیدید و یا دستگاهی در لیست سشن ها موجود بود که شامل هیچ کدوم از دستگاههای شما نبود، کافیه بلافاصله روی اون گزینه کلیک کنید و مطابق تصویر زیر، گزینه TERMINATE رو انتخاب کنید.

بازگردانی تلگرام هک شده با terminate کردن سشن ها
بازگردانی تلگرام هک شده با terminate کردن سشن ها

با این کار دسترسی اون سشن قطع میشه و بلافاصله از تلگرامتون به بیرون میپره و برای ورود مجدد نیازمند هک مجددتون هست که در نوشته های بعدی به شما توضیح میدم که چه کنید تا نتونند در تلگرام شما رو هک کنند.

وقتی تلگرام هک می شود هکر چه اطلاعاتی را بر میدارد؟

اگر شخصی بتونه وارد تلگرام شما بشه، دسترسی به تمامی اطلاعات شما از قبیل گروههای که در آن عضو هستید، کانال ها، چت های خصوصی و عکس و فایلهایی که برای دیگران فرستادید، مخاطبینی که ذخیره کردید و بسیاری از موارد دیگه داره. به همین خاطر باید کاملاً مراقب باشید که هرگز هک نشید.

آیا هکر تلگرام میتونه سشن هارو terminate کنه؟

تلگرام به خاطر امنیت فوق العاده بالایی که داره، به سشن های جدیدی که به اکانت شما متصل میشن اجازه بستن سشن های قدیمی تر رو برای مدت زمان خاصی نمیده. چون اگر غیر از این بود، هکر بلافاصله میتونست دسترسی شما رو به اکانت شما قطع کنه و فقط خودش لاگین باشه.

اما به هر حال چون شماره و خط تلگرام در دست شماست، شما در هر زمانی قادر به ورود سریع به اکانتتون خواهید بود.

اگر قصد دارید امنیت تلگرامتون رو بالا ببرید، در این آموزش به شما گفتم که چطور جلوی هک شدن تلگرام رو با فعال سازی تایید دو مرحله ای تلگرام بگیرید.

در سایت بخوانید:

https://miladsadeghian.ir/restore-hacked-telegram/