برای پاسخ به این سوال، هم می تونم بگم بله و هم می تونم بگم خیر. بستگی به تصمیم شما داره. چنانچه می خواهید بدونید چطور از شر تهدیدهایی مثل ارور Your Account was Compromised یا حساب شما به خطر افتاد خلاص بشید بهتره رویه فعالیتتون رو در اینستاگرام و اینترنت کمی تغییر بدید.

تا به امروز روش های زیادی برای جذب فالوورهای حقیقی و هدفمند وجود داشته که بعضی از این روش ها رو براتون میگم: 

  • تولید محتوای مداوم و جذاب
  • تبلیغات در پیج های پرطرفدار و بزرگ
  • تبادل بنر با پیج های هم رده
  • استفاده از ربات اینستاگرام
  • فالو و آنفالو کردن دستی فالوورها

در بین این روش ها، یک سری طبیعی و یک سری موذیانه و شیطنت وار هستند. 

روش های طبیعی افزایش فالوور اینستاگرام کدومند؟

روشهایی مثل تولید محتوای جذاب، تبادل بنر و تبلیغات جزو روش های طبیعی محسوب میشن که معمولاً خطری ندارن و اتفاقا خیلی هم خوب هستن.

روش های غیر طبیعی افزایش فالوور کدومند؟

اما روشهایی مثل فالو آنفالو کردن فالوورها یا استفاده از ربات جزو روش های سیاه و شیطنت وار محسوب میشه که حسابی این روش ها از سمت اینستاگرام گوش کشی میشه. فقط کافیه اینستاگرام بو ببره که دارید مسیر نادرست رو میرید، اونوقته که یا پیجتون رو میبنده یا اگر خیلی خوش شانس باشید به شما اخطار “حساب شما به خطر افتاد” یا “Your Account was Compromised” رو میده. چون کودک درون اینستاگرام خیلی باهوشه و هوش مصنوعی فوق العاده قدرتمندی داره. به جرئت باید بهتون بگم که اگه یه اینستاگرامر حرفه ای هستید، حواستون به هوش مصنوعی اینستاگرام باشه. اگه پاتون رو کج بذارین، کار دستتون میده. باید اعتراف کنم ما سر این روش های اسپم وار دهها پیج رو از دست دادیم. پیج هایی که گاهاً بیش از 10K فالوور واقعی داشتند. این رو گفتم تا درس عبرتی باشه اول برای خودم و بعد هم برای شما دوستان نازنین.

پس علت دریافت ارور به خطر افتادن حساب همینه؟

بله اگر این خطا رو دریافت می کنید احتمالا یکی از این کارهای اشتباه رو انجام دادید. البته کارهای اشتباه دیگه ای هم هست که باید ازش پرهیز کنید تا این چنین اخطارهایی دریافت نکنین. چون اگر چنین اخطاری دریافت کنین، در چند قدمی حذف دائمی اکانتتون قرار میگیرین که هیچ راه بازگردانی هم معمولا ندارن.

قبلا ارور Your Account was Compromised نداشتم.

البته بد نیست بدونید که در ابتدا محدودیتی از سمت اینستاگرام برای این ربات ها یا این سری فعالیت های شیطنت وار مثل فالو و آنفالو و لایک های پشت سر هم و کامنت های اسپم وجود نداشت و گاهاً به صورت روزانه قادر به جذب بیش از 1000 فالوور حقیقی با این روش ها بودیم و خودم شخصا توی این حوزه به صورت تخصصی وارد شدم و هم تجربه کسب کردم و هم فعالیتهایی برای تحقیقات بازار روی این شیوه ها انجام دادم. اما رفته رفته این محدودیت ها از سمت اینستاگرام بیشتر شد و ربات ها یک بار که شب خوابیدیم و صبح بیدار شدیم، دیدیم به خط پایان خودشون نزدیک شدند.

محدودیت ربات های اینستاگرام چه معایبی داشت؟

مرگ ربات ها شروع دردسر برای خیلی از کسب و کارها بود. خصوصا کسب و کارهایی که با این روش اقدام به جذب فالوور و فروش محصولات و خدمات خودشون میکردن. محدود شدن ربات ها باعث شد فروش این پیج ها شدیدا کاهش پیدا کنه و بعضی از پیج ها حتی ورشکسته و مجبور به تعطیلی شدند.

محدود شدن ربات اینستاگرام چه مزیتی داشت؟

از طرفی مرگ ربات ها باعث شد فالو آنفالوهای بیهوده و رباتیک و کامنتهای خودکار و دایرکتهای تبلیغاتی شدیداً کم بشه. احتمالاً شما هم اخیراً متوجه این موضوع شدید.

این روش های فالو و آنفالو و استفاده از ربات گرچه روش مناسب و اخلاقی نبود اما مزیت هایی هم داشت که از حوصله این بحث خارج هست. بحث ما در این نوشته روی ایرادات این روش و حساسیت اینستاگرام هست.

فعالیت ربات ها بر پایه ارتباط تعاملی بوده و با  فالو کردن فالوورهای هدف، لایک زدن پست های اونها و درج کامنت برای اونها به صورت خودکار منجر به جذب اون فالوورها می شدند. اما انگار اینستاگرام از مدتها پیش این موضوع رو می دونسته و در حال تدارک دیدن برنامه ای برای جلوگیری از فعالیت های این ربات ها بوده.

تقریبا از زمانی که ربات ها محدود شدند، اینستاگرام با پیغامی که تصویرش در پایین منتشر شده، از کاربر میخواد که پسوورد خودش رو تغییر بده.

علت و رفع خطای your account was compromised حساب شما به خطر افتاد
خطای your account was compromised

اینستاگرام با این اخطار میگه “Your Account was Compromised” یعنی “حساب اینستاگرام شما در خطر است” یا “حساب شما به خطر افتاد” و دلیل اون رو صراحتاً استفاده از نرم افزارها و ربات های جذب فالوور و لایک عنوان میکنه. دقت کنید که اگر دستی هم اقدام به فالو آنفالو و کارهایی مشابه ربات ها کنید، دقیقا ربات شناخته میشید و شما هم محدود میشید. پس برای دریافت چنین اخطارهایی حتما نباید از ربات استفاده کنید. شاید خودتون ربات وار فعالیت میکنید و خبر ندارید.

Change your password to secure your account یعنی چی؟

این بخش از اخطار داره به ما گوشزد می کنه که برای ایمن کردن اکانت اینستاگرام لازم هست پسورد رو تغییر بدیم. گرچه در گذشته هم چنین اخطارهایی از سمت اینستاگرام منتشر شده اما در اون زمان کاربر مخیر بود که اون رو نادیده بگیره و اصطلاحا بیخیال باشه و همچنان از پیج خودش استفاده کنه اما این اخطاری که الان تصویر اون رو منتشر کردم یک اخطار اختیاری نبوده و کاربر رو اجباراً به سمت تغییر کلمه عبور یا پسوورد پیج می بره به طوریکه بدون تغییر کلمه عبور، چه آسمون به زمین بیاد و چه زمین به آسمون بره قادر به استفاده از پیج اینستاگرام خودتون نیستید. این محدودیتی که اینستاگرام قرار داده باعث می شه که دسترسی ربات ها به پیج ها به طور کامل قطع بشه.

معنی “حساب شما به خطر افتاد” چیه؟

اینستاگرام در اخطار بالا اعلام می کنه که استفاده از ربات ها (یا حتی کارهای اسپم گونه دستی) خلاف مقررات اینستاگرام هست و در صورت تخطی از مقررات ممکنه پیج به طور دائم غیر فعال و یا بسته بشه. حالا تصور کنید که صاحبان کسب و کارهایی که در اینستاگرام فعالیت می کنند چه محدودیت های شدیدی نصیبشون خواهد شد. از این رو شخصاً همیشه توصیه می کنم که فعالیت اصلی صاحبان کسب و کارهای اینترنتی بر روی وبسایت خودشون باشه و حتما اقدام به طراحی سایت کنند تا در آینده هیچ گونه مشکل و محدودیتی گریبانگیرشون نشه.

حل مشکل Your Account was Compromised!

بهتره مجددا به اخطار Your Account was Compromised برگردیم. این اخطارها به صورت روزانه و قدم به قدم به تموم پیج هایی که در حال استفاده از ربات هستند یا کارهای اسپم وار میکنن در حال ارسال هست و به نظر می رسه ربات های اینستاگرام به صفحه خاطرات تکنولوژی منتقل شدند.

چیزی رو که به طور قطع می تونم اعلام کنم، این هست که دیگه نمی شه روی ربات های اینستاگرام سرمایه گذاری کرد و گرچه بسیاری از ارائه دهندگان ربات اینستاگرام ادعا می کنند با آپدیت ها و بروزرسانی های جدید، این مشکل رو برطرف کردند اما با بررسی هایی که شخصاً در این زمینه انجام دادم خلاف این ادعا ثابت شده و تا بحال هیچ سیستم اتوماسیونی جهت جذب فالوور به صورت صحیح فعالیت نداشته و به نظر می رسه از این پس نیز نخواهد داشت. پس برای همیشه ربات های اینستاگرام رو فراموش کنید.

اما جهت جلوگیری از مشاهده مجدد این خطا لازم هست به طور کامل استفاده از ربات ها رو متوقف کنید و از انجام هرگونه فعالیت با سرعت غیر متعارف در حین کار با اینستاگرام خودداری کنید. اگه نمیدونید فعالیت های غیر متعارف چه چیزهایی هستن جای نگرانی نیست، در ادامه به طور کامل خدمتتون میگم.

راههای جلوگیری از دریافت این پیغام

  • استفاده نکردن از وی پی ان یا نرم افزارهای گذر از تحریم آی پی در حین استفاده از اینستاگرام
  • رعایت سرعت فالو کردن (عدم فالو بصورت انبوه در زمان کوتاه)
  • رعایت سرعت آنفالو کردن (عدم آنفالو بصورت انبوه در زمان کوتاه)
  • رعایت سرعت هنگام کامنت گذاشتن (عدم درج کامنت تکراری بصورت انبوه در زمان کوتاه)
  • رعایت سرعت هنگام ارسال دایرکت (عدم ارسال دایرکت تکراری بصورت انبوه در زمان کوتاه)
  • رعایت سرعت هنگام درج پست (عدم ارسال پست تکراری و یا خلاف قوانین اینستاگرام بصورت انبوه در زمان کوتاه)
  • رعایت سرعت هنگام درج استوری (عدم ارسال استوری تکراری و یا خلاف قوانین اینستاگرام بصورت انبوه در زمان کوتاه)
  • رعایت سرعت هنگام درج IGTV (عدم ارسال IGTV تکراری یا خلاف قوانین اینستاگرام بصورت انبوه در زمان کوتاه)

برای رفع پیغام فعلی و ورود به پیجتون هم کافیه کلمه عبور پیج خودتون رو با زدن دکمه change password (تغییر پسورد یا کلمه عبور) تغییر بدید.

پس از تغییر پسوورد، دسترسی شما به پیج مجددا باز میشه و مشکلتون هم قاعدتا می بایست حل بشه و میتونید از پیج خودتون استفاده کنید.

اما به خاطر داشته باشید که برای جلوگیری از دریافت مجدد این خطاها و ارور ها و مشکلات، لازم هست موارد ذکر شده در این نوشته رو به طور کامل رعایت کنید.

من از ربات استفاده نمی‌کنم، علت این اخطار چیه؟

این اخطار همیشه به معنای استفاده از ربات نیست، به دلایلی که هنوز به درستی هم مشخص نیست، اینستاگرام اقدام به فعالسازی یک دیواره امنیتی بسیار قوی در جهت محافظت از کاربران و پیج‌ها کرده و این باعث شده که بسیاری از کاربران بدون در نظر گرفتن بسیاری از مسائل، اقدام به انجام فعالیت‌های خلاف قوانین اینستاگرام کنند که باعث میشه پیجشون خطای Your Account was Compromised دریافت کنه.

من دکمه change password رو نمی بینم

در صورتیکه دکمه “change password” و یا “تغییر کلمه عبور” در صفحه خطا قابل مشاهده نبود، کافیه به سایت اینستاگرام مراجعه کنید و سپس از طریق اون صفحه اقدام به تغییر پسوورد کنید.

هر مشکلی در مراحل تغییر کلمه عبور و یا ورود به پیج اینستاگرام خودتون دارید، کافیه روی این لینک (ورود به اینستاگرام) کلیک کنید تا تمامی توضیحات در رابطه با نحوه ورود به پیج و مشکلاتی که ممکنه در حین ورود مواجه بشید رو مشاهده کنید.

پسوورد قبلی پیجم رو فراموش کردم

در صورتی که کلمه عبور قدیمی یا همون old password پیج خودتون رو فراموش کردید با مراجعه به آموزش بازیابی رمز اینستاگرام، نحوه بازیابی کلمه عبور خودتون رو یاد گرفته و به سادگی اقدام به ساخت یک پسوورد جدید کنید و وارد پیج خودتون بشید.

مشاهده مجدد خطای Your Account was Compromised پس از تغییر پسوورد

در صورتی که پس از تغییر موفقیت آمیز پسورد و در حین ورود به پیجتون، باز هم این اخطار رو مشاهده کردید، کارهای زیر رو به ترتیب انجام بدید.

  • برنامه اینستاگرام رو حتما از گوگل پلی استور دانلود و نصب کنید (در صورت نصب از منابع دیگه، حتما در اسرع وقت حذف کنید و مجدد از منابع معتبر نصب کنید). با اینکار می بایست مشکل دریافت خطا برطرف بشه. اگر نشد به راه حل بعدی برید.
  • کش برنامه اینستاگرام رو از طریق تنظیمات گوشی به طور کامل پاک کرده و مجددا به پیجتون لاگین کنید. با اینکار هم می بایست مشکل دریافت خطا برطرف بشه. اگر نشد به راه حل بعدی برید.
  • از طریق لینک تغییر پسوورد اینستاگرام (سایت اینستاگرام) که بالاتر قرار داده شد، مجددا اقدام به تغییر کلمه عبور کنید و بعد از تغییر کلمه عبور، با کلمه عبور جدید وارد پیج بشید. با احتمال بسیار بالا مشکل برطرف خواهد شد.
  • اگر هیچ کدوم از راههای بالا جوابگو نبود، چند روز هیچگونه درخواستی به اینستاگرام ارسال نکنید تا حساسیت اینستاگرام روی پیج شما کاهش پیدا کنه و سپس مجددا تمامی کارهای گفته شده در این صفحه رو انجام بدید.

با انجام این کارها قاعدتاً می بایست مشکلتون برطرف بشه. در غیر اینصورت از طریق دیدگاههای همین صفحه مشکلتون رو مطرح کنید تا در اسرع وقت شما رو راهنمایی کنم.

ضمناً در صورتی که قصد دارید رفع این مشکل و بازیابی پیج اینستاگرام خودتون رو با هزینه ای ناچیز به بنده بسپارید، از طریق تلگرام یا واتساپ در ارتباط باشید.

فراموش نکنید که پیش از ارسال درخواست می بایست این موارد رو در نظر بگیرید:

  • پیج حتماً می بایست متعلق به خودتون باشه (شما صاحب اصلی پیج باشید).
  • حتما شماره تلفن همراه و یا ایمیل خودتون رو به پیج معرفی کرده باشین.
  • ممکن هست فرآیندهای بازیابی پیج با شکست روبرو بشه که در این صورت امکان عودت وجه پرداخت شده امکان پذیر نیست.
  • این خدمات ویژه بازگردانی پیج های دیسیبل (disable) شده نیست و صرفا برای پیج هایی هست که پیغام “حساب شما به خطر افتاد” یا “Your Account was Compromised” رو دریافت میکنن. 
  • در صورتی که درخواست رو برای پیج های دیسیبل (disable) شده ارسال کنید، سفارش بدون انجام، تکمیل شده تلقی میشه و عودت وجه امکان پذیر نیست.

منبع:

https://miladsadeghian.ir/your-account-was-compromised/