پادکست موضوع گزارش بازاریابی رسانه های جمعی در سال 2013 بود که نشان داد در حال حاضر تنها 3 درصد از بازاریابان محتوا به صورت حرفه ای پادکست تولید می کنند و 24 درصد نیز قصد دارند در آینده نزدیک این کار را انجام دهند. با پذیرش این واقعیت که امروزه پادکست های گوینده رادیو جایگاه بالایی در تولید محتوا دارند، باید یاد بگیرید که چگونه پادکست تولید کنید و از آن برای تولید محتوای خود استفاده کنید. در این مقاله به بررسی نحوه ساخت پادکست و ظرافت های تولید محتوای حرفه ای در این زمینه می پردازیم.

شخصیت های خریدار را برای ایجاد پادکست خود در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که همه نمی توانند مخاطب شما باشند. به گفته کریستوفر پین، یکی از بنیانگذاران پادکست در زمینه بازاریابی محتوا، اگر هدف اصلی شما از پادکست جذب مشتریان جدید است، باید بدانید که مخاطبان شما همه نیستند. و اگر همه را هدف قرار دهید، هیچ کس را هدف قرار نمی دهید.

ایجاد ارزش در تعادل: به احتمال زیاد، شخصی در صنعت شما قبلاً می داند که چگونه پادکست کند، بنابراین شما اولین نفر نیستید، و لازم نیست موضوع را به اصالت محدود کنید، بلکه باید مقداری ارزش به کار خود اضافه کنید. که هیچ کس دیگری خلق نکرده است. انجام دادن.

مطمئن شوید که موضوع را دوست دارید: از خود بپرسید که آیا می توانید با موضوعی که می خواهید درباره آن صحبت کنید زندگی کنید. کارشناس پادکست کلیف راونستکرافت در مورد شروع یک پادکست در مورد موضوعی که دوست ندارید. تذکرات زیادی داد. افزایش مخاطب یک تعهد بزرگ است و به همین دلیل، اگر از موقعیت و ظاهر شغل خود متنفر باشید، انجام آن تعهد بسیار دشوار خواهد بود.

ابزار تولید پادکست خود را انتخاب کنید: تعدادی ابزار رایگان و کم هزینه برای ضبط پادکست ها وجود دارد که SoundCloud یکی از محبوب ترین آنهاست. با استفاده از این پلتفرم به راحتی می توان نحوه ایجاد و انتشار پادکست را دانست. PodcastPeople یکی دیگر از عبارت‌ها و قابلیت‌های قدرتمند است که شبیه به یک وب‌سایت با شبکه اجتماعی است که به کاربران امکان شبکه‌سازی و بازاریابی در یک پلتفرم را می‌دهد. برنامه های Ardor و Audacity قابلیت ضبط و ویرایش فایل های صوتی را نیز ارائه می دهند.

پرورش صدا: صادق بودن در مورد نحوه پادکست شما مهم است. در حالی که برای یک بازاریاب محتوا تطبیق لحن صدا با محتوای نوشتاری آسان است، تأثیر آن بر مخاطبانی که به پادکست گوش می دهند مهمتر است. کن بلانچارد به عنوان خالق پادکست برای کسانی که تازه وارد پادکست می شوند. او توصیه کرد که همزمان «با گفتار، صدا و رفتار آشنا شوند».

لذت ببرید: حتی اگر یادداشت های خود را برای اولین جلسه ضبط پادکست خود آماده کرده باشید، نتیجه نهایی نباید شبیه خواندن یک متن عادی باشد. Ravenscroft توصیه می‌کند پادکست خود را با اشتیاق، شخصیت و ماموریتی برای سرگرم کردن و جذب مخاطب بسازید.

معرفی کارشناسان جدید: «درک هالپرن» استفاده از «مظنونین معمولی» را توصیه نمی کند. هنگامی که اولین قدم ها را برای یادگیری نحوه ساخت پادکست بردارید، کارشناسان برتر می توانند نقش موثری در محبوب شدن پادکست شما داشته باشند. سعی کنید از مهمانان در جایی استفاده کنید که شور و شوق، صداهای تازه و ایده های جدید را به پادکست می آورند. مردم دوست دارند به اینفلوئنسرهای دیجیتال گوش دهند، اما برای کیفیت محتوای اصلی ارزش بیشتری قائل هستند.

ویرایش دقیق: صرف نظر از محتوای شما، یک فایل صوتی با ویرایش ضعیف می تواند به سرعت به اعتبار شما آسیب برساند. یادگیری نحوه ایجاد پادکست به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای شما ممکن است برای شما هزینه زیادی داشته باشد، اما شما را به یک متخصص ویرایش صدا تبدیل می کند.

بهینه سازی موتورهای جستجو: به یاد داشته باشید، حتی اگر گوگل و iTunes در حال حاضر نمی توانند فایل های صوتی شما را مرور و فهرست کنند، این فایل ها برای موتورهای جستجو بهینه شده اند. کلمات کلیدی بالقوه را در عناوین پادکست و نام صفحات خود بگنجانید تا مطمئن شوید وب سایت شما توجه موتورهای جستجو را به خود جلب می کند. یادداشت های دقیق در مورد محتوای هر رویداد می تواند اطلاعات بیشتری را بر اساس مهارت های شما در اختیار موتورهای جستجو قرار دهد.

استفاده از Show Circuit: هنگامی که بدانید چگونه یک پادکست ایجاد کنید، واقعاً می توانید. پت فلین، یکی از مشهورترین پادکست‌های جهان، زمانی معتقد بود که اصول فروش پادکست عکاسی موفق به سه چیز نیاز دارد - چرخه نوردهی مراحل بعدی عبارتند از:

کشف شوید: بهینه سازی SEO برای موتورهای جستجو و iTunes، و ایجاد آثار هنری حرفه ای برای قابلیت اطمینان و مشاهده فوری بسیار موثر است.

در تصویر باشید: نوع محتوای صوتی را که مردم می‌خواهند بشنوند با برند اجتماعی، مشخصات بالا، محتوای مرتبط و تنوع صوتی ایجاد کنید.

تشویق اشتراک‌گذاری اجتماعی: شنوندگان اولیه را با دکمه‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی، دعوت به عمل و فرصت‌های تعامل به طرفداران مادام العمر تبدیل کنید.
 

 

10 نکته در مورد نحوه ساخت یک پادکست حرفه ای

امروزه اهمیت پادکست در برندسازی (لینک تست شخصیت برند) بر هیچکس پوشیده نیست و پادکست ها یکی از قدرتمندترین راه ها برای ساخت برند و مخاطب هستند. در اینجا 10 نکته در مورد نحوه ایجاد یک پادکست حرفه ای و جذاب وجود دارد که باعث می شود شنوندگان شما برای اطلاعات بیشتر بازگردند.

به موقعیت دهان توجه کنید!: هنگام ضبط، داشتن موقعیت صحیح دهان نسبت به میکروفون بسیار مهم است. اگر از سایت دور شوید، این به طور مستقیم در کیفیت صدا منعکس خواهد شد. سعی کنید هنگام صحبت کردن از طریق فیلتر لپ تاپ، نوک بینی یا نوک لب خود را بیرون بیاورید. البته این موارد با تمرین و زمان به دست می آید.

از نقطه قرمز دوری کنید: فرکانس صدا سبز، زرد و قرمز. برای ضبط حرفه ای صدا، بهتر است در محدوده سبز و زرد بمانید، زیرا اگر به محدوده قرمز بروید، صدا را سبز یا زرد نمی کنید. با نرم افزار صوتی موجود امروزی می توانید فرکانس صدای خود را به پارامترهای دلخواه افزایش دهید.

ثابت باشید: یکی از رایج ترین سوالات این است که "طول مدت قسمت های پادکست چقدر باید باشد؟" این در واقع یک سوال رایج برای هر پلتفرم انتشاراتی است، خواه یک کتاب، پست وبلاگ، ویدیو یا قسمت پادکست باشد. به همه این سوالات تا زمانی که طول بکشد پاسخ دهید. هیچ عدد جادویی وجود ندارد و بستگی به نوع محتوایی که می خواهید ایجاد کنید و همچنین سبک خود شما دارد. پادکست های بسیار خوبی وجود دارند که تنها سه تا پنج دقیقه طول می کشند و برخی از پادکست ها بیست دقیقه، سی دقیقه و گاهی بیش از یک ساعت هستند. شما مخاطبان خود و نوع محتوایی را که منتشر می کنید می شناسید، بنابراین هنگام تصمیم گیری برای مدت زمان ساخت پادکست، می توانید طول آن را بر اساس پاسخ مخاطبان خود تعیین کنید، فقط به یاد داشته باشید که آن را دریافت کنید. سرعت خوبی برای شما و مخاطبانتان این برای شما مفید خواهد بود که به آنها اطلاع دهید که چه انتظاری داشته باشند و چه زمانی برای دیدن نمایش شما رزرو کنند

برای معرفی خود پادکست بگیرید: قسمت اول پادکست ها مقدمه نام دارد، در این قسمت شما آزادی زیادی دارید و می توانید خود را معرفی کنید. قدرت این بخش را دست کم نگیرید و از آن استفاده کنید. کوتاه ترین مقدمه: "این برنامه بخشی از مجموعه برنامه های آموزشی مربوط به شرکت است." موسیقی قسمت افتتاحیه را فراموش نکنید، زیرا به شدت بر ذهن مخاطب تأثیر می گذارد تا با شما ادامه دهد. فقط به خاطر داشته باشید که برای جلوگیری از مشکلات قانونی از موسیقی هایی استفاده کنید که مالک آن نیستید.

مخاطبان خود را تا پایان پادکست درگیر کنید: آخرین بخش پادکست شما مهم است. با نادیده گرفته شدن این قسمت توسط بسیاری از بخش های صوتی، می توانید مخاطبان خود را درگیر خود نگه دارید و آنها را همراه خود نگه دارید. کافی است زمان انتشار برنامه بعدی و روش تماس خود را در این قسمت اعلام کنید.

مخاطبان خود را از طریق پادکست به وب سایت خود متصل کنید. این یک راه عالی برای جذب مخاطب است. هنگامی که در وب سایت قرار گرفتید، می توانید به راحتی سایر اطلاعات کسب و کار خود را مدیریت کنید.

به تقسیم بندی پادکست بله بگویید: اگر پادکست شما طولانی است، بهتر است آن را بخش بندی کنید زیرا به این ترتیب می توانید به سلیقه مخاطبان مختلف خود پاسخ دهید. آیا تا به حال سعی کرده اید یک برنامه تلویزیونی یا رادیویی را برای موضوع خاصی تنظیم کنید؟

از شر آشغال خلاص شوید: اینکه آشغال چیست دانش بسیار رایجی است و شما باید آن را با توجه به علایق و سلیقه مخاطبان خود پیدا کنید. حذف کنایه از پادکست باعث می شود مخاطب علاقه بیشتری به شنیدن مطالب شما داشته باشد.

اجتناب از ویرایش بیش از حد: از آنجایی که برنامه ای را ضبط کرده اید، درصد حذف و نیاز به ویرایش برنامه باید کم باشد. ویرایش بیش از حد یک پادکست می تواند محتوای غنی آن را خراب کرده و به مخاطبان آن آسیب برساند.

لذت ببرید: اگر تمام این قوانین را رعایت می کنید، باید از تولید پادکست خود لذت ببرید، اما اگر از گوش دادن بارها و بارها به آن خسته شدید، نشانه آن است که باید چیز سرگرم کننده ای را به برنامه خود اضافه کنید.

چگونه یک پادکست برای مبتدیان بسازیم

زمانی که برای مدتی وبلاگ نویسی کرده اید، ممکن است به دنبال راه های دیگری برای بیان داستان خود باشید تا ایده های خود را به اشتراک بگذارید. اگر قبلاً چندین روش را برای اشتراک‌گذاری محتوای فراتر از کلمات امتحان کرده‌اید، ممکن است یک پادکست بهترین حرکت بعدی شما باشد. اما چرا پادکست؟ خب ساده است، پادکست کردن یک روش ساده است و افراد بیشتری به جای خواندن وبلاگ ها به پادکست گوش می دهند. بررسی های اخیر نشان می دهد که 33 درصد از آمریکایی ها حداقل به یک پادکست گوش داده اند. این نشان می دهد که تعداد زیادی از مردم به محتوا در قالب پادکست گوش می دهند. حال سوال این است که راه ساخت پادکست چیست و یک مبتدی چگونه باید شروع کند؟ اگر در آموزش آنلاین تولید پادکست زهرا شیراحمدی تازه کار هستید، نگران نباشید، می توانید در 10 مرحله نحوه ساخت پادکست را یاد بگیرید و یک نمونه بسازید.

اولین قدم این است که محتوای منتشر شده خود را انتخاب کنید. قدم دوم یافتن یک میکروفون با کیفیت و حرفه ای است. خوب حالا کافی است مقدمه و معرفی پادکست را انتخاب کنید و سپس توضیحاتی در مورد این فایل صوتی بنویسید. در مرحله بعد باید خودتان و راه های یافتن مخاطب را تعریف کنید. اگر می خواهید پادکست خود را به صورت زنده پخش کنید، باید میزبان وب پادکست خاصی را پیدا کنید. فراموش نکنید که وبلاگ و سایت خود را در پادکست معرفی کنید. در مرحله بعدی باید از مخاطبان خود بخواهید که شما را بپذیرند و شریک شما شوند. همچنین استفاده از نرم افزارهای ویرایش صدا مانند پادکستر ضروری است. در مرحله آخر فقط خودتان باشید. اگر آماده انتشار اولین پادکست خود هستید و می دانید چگونه پادکست بسازید، کار خود را با مراجعه به سایت HowtoStartaPodcast.com شروع کنید و آموزش های لازم را در یک برنامه یک هفته ای دریافت کنید.