گاهی اوقات ممکن است نازایی هیچ علت مشخصی نداشته باشد! عسل تنها ماده خوراکی ای است که هیچ گاه خراب و فاسد نمی شود. همان طور که گفته شده مهمترین خاصیت این سنگ اثری ست که در متافیزیک و درمان چاکرا می باشد. مهم ترین ویژگی این سنگ جواهر تأثیر آن در امور متافیزیک و درمان چاکرا می باشد. بنابراین، آنها نیز تأثیر مستقیمی بر بهبود کیفیت تخمک ماده، لانه گزینی و رشد اولیه جنین دارند. در برخی موارد، جنین در لولههای رحم، بهجای خود رحم رشد میکند که به آن بارداری خارج از رحم گفته میشود. اگر تاخیر در باروری به مدت طولانی اتفاق بیافتد، پزشک برای بارداری کاشت جنین را توصیه می کند. این موضوع هم در تقویت تخمک برای بارداری طبیعی و هم برای IVF حائز اهمیت است. خرما برای تقویت تخمدان بینظیر است. از جمله سندروم تخمدان پلی کیستیک. اگر زن مبتلا به PCOS (سندرم تخمدان پلی کیستیک) باشد. سندروم تخمدان پلی کیستیک که به آن تنبلی تخمدان نیز گفته می شود یکی از شایع ترین بیماری ها در بین بانوان است. نمونه های این سنگ که در موزه نگهداری می شود به خوبی ماندگاری آن را به اثبات رسانده است.

با حرارت می توان ناخالصی های سوزنی شکل را از بین برد و به روشن تر کردن رنگ آن کمک نمود. این سنگ از رنگ های قرمز پررنگ تا صورتی، سبز زمردی پررنگ تا زرد روشن و آبی پررنگ را دارا می باشد و از حیث طیف رنگ بی نظیر به شمار می رود. دلیل بی رنگی آن هم عدم وجود عناصر واسطه است. عدم تحرک کافی، استفاده از غذاهای تقویتی و مکمل ها در زمان های نامناسب از مهم ترین دلایل چاقی در کبوتران می باشد؛ چاقی بیش از حد در کبوتر و موجب می عدم باروری آن می شود. در دنیا بیشتر از ۸۱ میلیون کندوی زنبور عسل وجود دارد که بیش از یک و نیم میلیون تن عسل از آنها به دست می آید. و نسبت به مطالبات بیش از پنجاه هزار ریالکارفرما و سازمان ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ رأی کمیسیون حق تقاضای تجدید نظر خواهند داشت. از قدیم الایام، مردم به دلیل خواص مختلف آن برای درمان برخی بیماری ها از عسل استفاده می کردند و هر روز بیشتر از گذشته در تحقیقات و پیشرفت های علمی در مورد این ماده با ارزش سخن گفته می شود. نوره طبیعی یک مادهی با ارزش میباشد که به دلیل داشتن این سه عنصر مهم نه تنها نقش پاک کنندهی موهای زائد بدن را دارد که دارای خواص درمانی خوبی نیز میباشد.

دستهای از مواد خوراکی گیاهی که به آنها اصطلاحاً «ایزوفلاون» (Isoflavone) میگویند میتوانند با مسدود کردن آنزیم آروماتاز و متعادل کردن تولید استروژن، علائم بیماری را کاهش دهند. به گفته کارشناسان، توسعه صنعت زنبورداری می تواند یکی از آپشن های کاهش وابستگی دکتر زنان و زایمان تهران به نفت باشد. طب سوزنی باعث ترشح هورمونی به نام آندورفین در مغز میشود که تاثیر زیادی در کاهش استرس دارد. تخمدان های پلی کیستیک: ممکن است تخمدانهای شما بزرگ شده و حاوی فولیکولهایی باشد که اطراف تخمکها را فرا گرفتهاند؛ به همین دلیل تخمدانها نمیتوانند عملکرد خود را بهصورت منظم انجام دهند. همچنین مصرف منظم بره موم گزینه مناسبی برای پیشگیری از بیماری است و می تواند برای درمان نیز اثرگذاری لازم را داشته باشد. از اوایل دهه ۱۹۰۰، گزارشات جراحان دیگر برای توصیف ارتباط واریکوسل با نازایی ادامه یافت. سنگ تورمالین دارای بلورهای شش وجهی و سختی ۷ تا ۷٫۵ می باشد که در رنگ های مختلف یافت می شود، همین تنوع رنگ سبب شده در گذشته آن را با سنگ های جواهر دیگر اشتباه بگیرند.

نوع بی رنگ این سنگ که به ندرت در جواهرات کاربرد دارد به شبه الماس معروف است. معادن نوع بی رنگ این سنگ در جنوب غربی انگلستان، آمریکا و افغانستان قرار دارد. پدیده فلورانس ضعیف بی رنگ، سبز مایل به آبی، زرد، سبز، آبی، قرمز ضعیف، قرمز، بنفش، صورتی، قهوه ای از دیگر ویژگی های این کانی ارزشمند است. در این موارد پیشنهادی که داده می شود این است که از اسپرم های مردانی دیگر استفاده کنند. این سنگ ارزشمند که توصیه می شود همواره یکی از انواع آن را با خود داشته باشیم می تواند گردش خون را بهبود ببخشد، صاحب خود را از گزند حسادت ها در امان نگهدارد، ریه ها، حنجره، غده تیروئید، هورمون ها و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، بیماری های روانی را تسکین دهد، سرگیجه را درمان کند، سرخوردگی ها و ناکامی ها در ارتباطات و ناسازگاری های مشترک زوجین را از بین ببرد و قدرت بیان را تقویت کند. چون شناسایی تک تک انواع این سنگ در آزمایشگاه کار دشواری ست به طور کلی تمام انواع آن را تورمالین می نامند. همان طور که گفته شد تورمالین به دلیل سختی مناسب و رنگ های متنوعی که دارد در دنیا از محبوبیت خاصی برخوردار است و کار حجم تراشان را راحت کرده است.