در این مقاله قصد داریم شما را با رایج ترین انواع مهاجرت به ترکیه آشنا کنیم و در مورد اطلاعات مهم و مفید مهاجرت به این کشور زیبای اروپایی و آسیایی صحبت کنیم. پس اگر به فکر مهاجرت به ترکیه در آینده نزدیک هستید و می خواهید شرایط تحصیل، کار و زندگی در این کشور همسایه ایران را فراهم کنید، با شرکت مهاجرتی شاهان همراه باشید.

مهاجرت به ترکیه

همانطور که قبلا در مورد شرایط مهاجرت به ترکیه با شما صحبت کردیم، یکی از مزیت های خوب ترکیه برای شهروندان ایرانی این است که می توانید تا 90 روز بدون ویزا در این کشور اقامت داشته باشید و شرایط زندگی خوب است.

اما توجه به این نکته خالی از لطف نیست که برای اقامت طولانی مدت در این کشور بدون مجوز، جریمه ای در نظر گرفته شده و در سفر بعدی ممکن است برای ورود به مرز ترکیه مشکلاتی پیش بیاید. در واقع اگر شما مثلاً با پاسپورت خود وارد ترکیه شوید و بیش از 90 روز در ترکیه بمانید با مشکل جدی مواجه نخواهید شد اما در عین حال به دلیل نداشتن مجوزهای لازم حق کار و اقامت طولانی مدت در ترکیه اگر این کشور را ندارید با مشکلات حقوقی مختلفی روبرو خواهید شد.

سوالی که در این زمینه برای بسیاری از ایرانیان پیش می آید نحوه مهاجرت به ترکیه است. چه روش هایی پیش روی ماست و چگونه می توانیم یک مهاجرت موفق به ترکیه را تجربه کنیم؟

این راهنمای مهاجرت به ترکیه به تمام این سوالات پاسخ می دهد و اطلاعات دقیقی در مورد مهاجرت به ترکیه به شما می دهد.

راهنمای مهاجرت به ترکیه

در ابتدا کاری که اکثر ایرانی ها می خواهند انجام دهند این است که حداقل یک سال در ترکیه خانه اجاره کنند و با شرایط زندگی در این کشور آشنا شوند. به طور کلی، شرایط اجاره ملک به اتباع خارجی در ترکیه به این صورت است که آنها باید ظرف مدت یک سال بدون اجازه تمدید اجاره به مدت بیش از یک سال ترکیه را ترک کنند.

اما در سال اول پذیرش و اجاره ملک قانونی در ترکیه، فرد فرصت دریافت کد مالیاتی، افتتاح حساب بانکی بین المللی و کارت اقامت یک ساله در ترکیه را دارد. حال این سوال به ذهن شما خطور می کند که اگر فردی از شرایط زندگی در ترکیه راضی است و می خواهد مدت طولانی تری در این کشور بماند چه باید بکند؟

از آنجایی که قوانین اجاره ملک در ترکیه محدود است و به اتباع خارجی اجازه اجاره مجدد ملک را نمی دهد، شما می توانید در دوره یک ساله آماده سازی تومر ترکی در ترکیه ثبت نام کنید.

در واقع شما به عنوان دانشجوی موقت این فرصت را دارید که با ارائه مدارک برای ثبت نام در دوره های زبان ترکی، اقامت موقت ترکیه را برای یک سال دیگر دریافت کنید. اما این تمام ماجرا نیست و می توانید از روش های دیگری که در زمینه مهاجرت به ترکیه و زندگی در این کشور رایج است استفاده کنید.

برای تحصیل به ترکیه مهاجرت کنید

ترکیه یکی از بهترین مقاصد گردشگری و آموزشی در جهان محسوب می شود. همانطور که گفته شد، با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در هر زمانی از سال می توانید به راحتی به این کشور سفر کرده و به گشت و گذار بپردازید.

اما ترکیه نه تنها به خاطر جاذبه های توریستی اش معروف است، بلکه به خاطر دانشگاه های دولتی و خصوصی با کیفیت و بین المللی شهرت جهانی دارد.

بنابراین اگر شرایط اولیه برای ادامه تحصیل در ترکیه از جمله بودجه تحصیلی، سن و تمایل به ادامه تحصیل را دارید، مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل می تواند یکی از گزینه های جذاب و ایده آل برای شما باشد.

در واقع، اگر به بهترین مزایای تحصیل در ترکیه نگاهی بیاندازید، به راحتی متوجه خواهید شد که به عنوان یک دانشجوی بین المللی، بدون نیاز به اخذ ویزای تحصیلی، می توانید تحصیلات خود را در ترکیه با قیمتی بسیار مقرون به صرفه و مقرون به صرفه به پایان برسانید. ; شما می توانید به زبان ترکی یا انگلیسی تحصیل کنید و پس از گذشت چند سال و پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های ترکیه به راحتی به بازار کار بین المللی در ترکیه یا سایر کشورهای جهان بپیوندید.

از آنجایی که دوره های تمام وقت دانشگاه در ترکیه بین 2 تا 4 سال طول می کشد، می توانید وارد ترم جدید شوید و به راحتی کارت اقامت ترکیه خود را برای تحصیل، کار دانشجویی و زندگی در ترکیه تمدید کنید.

باید بدانید که تحصیل در دانشگاه های دولتی و ارزان ترکیه مستلزم قبولی در آزمون ورودی دانشگاه و اخذ مدرک زبان ترکی می باشد. البته به این معنی نیست که با مدرک زبان انگلیسی نمی توانید در دانشگاه های این کشور تحصیل کنید، بلکه بیشتر رشته های تحصیلی قابل ارائه بسیار کمتر بوده و هزینه های تحصیل شما در ترکیه بهتر خواهد بود.

اگر موفق به دریافت نامه پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های ترکیه شدید، در صورت تمایل می توانید یک سال قبل از ورود به دانشگاه در دوره های آمادگی زبان ترکی شرکت کرده و با آمادگی کامل در کلاس های دانشگاه بنشینید.

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل یکی از بهترین راه های مهاجرت به این کشور می باشد. زیرا به راحتی می توانید در حین تحصیل در ترکیه بمانید، به صورت دانشجویی به صورت پاره وقت کار کنید، زبان ترکی خود را ارتقا دهید و با بازار کار این کشور تعامل داشته باشید. کسب مدرک دانشگاهی در ترکیه مزایای شغلی کار در مشاغل جذاب و اعتبار بالای مدرک دانشگاهی را به شما ارائه می دهد.

اما اگر به دلیل تحصیلات، سن و یا وضعیت تأهل تمایلی به استفاده از روش تحصیلی برای مهاجرت به ترکیه ندارید، بهتر است در راهنمای مهاجرت به ترکیه به دنبال گزینه کار در این کشور باشید. .

برای کار به ترکیه بروید

به عنوان یک ایرانی ممکن است در ابتدا فکر کنید که نداشتن ویزای ترکیه زندگی شما را آسان می کند و می توانید بدون مشکل به ترکیه بروید و شغل دائمی پیدا کنید. اما در واقعیت این درست نیست و اگر در ترکیه باشید مانند یک توریست با شما رفتار می شود.

از نظر قانونی، اگر بدون هماهنگی و مجوز کار وارد ترکیه شوید، تنها می توانید حداکثر 90 روز در این کشور بمانید و از نظر قانونی نمی توانید تمام وقت کار کنید.

به همین دلیل تنها کاری که باید انجام دهید این است که خودتان یا از طریق آژانس های کاریابی از سایت های کاریابی ترکیه بازدید کنید و بر اساس مهارت و موقعیت خود با شرکت ها و کارفرمایان ترکیه تماس بگیرید. یعنی باید برای کارفرمای خارجی ترجمه مدارک تحصیلی، رزومه و سوابق استخدامی، سوابق بیمه ای و مواردی از این دست را برای ارسال دعوتنامه یا پیشنهاد شغلی به کارفرمای خارجی بفرستید.

از آنجایی که ترکی پرمخاطب ترین زبان در ترکیه است، بهتر است قبل از مهاجرت به ترکیه برای کار، مهارت های زبانی خود را تقویت کنید. این امر به این دلیل است که شما باید در روزها و ماه های مختلف با همکاران خود و کارفرما ارتباط برقرار کنید و اگر در زبان ترکی ضعیف هستید، ممکن است بدون تمدید قرارداد کاری موفق نباشید.

اگر مدرک زبان انگلیسی دارید، می توانید به شرکت های بین المللی واقع در استانبول یا آنکارا بروید و در مشاغل چند زبانه کار کنید. همچنین می توانید وارد مشاغلی مانند آموزش زبان یا مدیریت گردشگری شوید و از دانش انگلیسی خود به عنوان مزیت و کاتالیزوری برای موفقیت در تجارت استفاده کنید.

اما اگر چنین قصدی ندارید و زمینه کاری شما بیشتر مربوط به کارفرمایان و شرکت های محلی ترکیه است، بهتر است یک سال وقت صرف یادگیری زبان ترکی کنید و در حین یادگیری زبان به مصاحبه کاری از داخل ترکیه بروید. و شرکت ها را برای دریافت پیشنهادات شغلی و مجوز کار در ترکیه جذب کنید.

اگر با مجوز کار در ترکیه یا خارج از ترکیه شغلی پیدا کنید، یک مجوز یک ساله به شما داده می شود که کد مالیاتی، کارت اقامت جدید و حساب بانکی به شما می دهد. باید حساب کاربری داشته باشد

طبق قوانین ترکیه اگر 5 سال از اقامت قانونی شما در ترکیه گذشته باشد. و می توانید کارت اقامت ترکیه خود را به مدت 5 سال متوالی تمدید کنید. شما حق درخواست کارت اقامت دائم و داشتن مجوز کار دائم و رایگان در ترکیه را دارید و دیگر نیازی به تمدید مجوز کار و کارت اقامت در ترکیه ندارید.

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در ترکیه یکی از موضوعات پرطرفدار است که در سه تا چهار سال اخیر در بین ایرانیان محبوبیت زیادی پیدا کرده است و ایرانیان را به خریدار شماره یک ملک در ترکیه تبدیل کرده است.

طبق قانون جدیدی که چند سال پیش رئیس جمهور این کشور وضع کرده است، می توانید حداقل 250 هزار دلار آمریکا بپردازید و از مزایای شهروندی، پاسپورت ارزشمند ترکیه و خرید ملک و یک یا چند ملک در ترکیه بهره مند شوید. همسر و فرزندان زیر 18 سال شما از کارت شهروندی بهره مند می شوند.

اگر بودجه و سرمایه کمتری برای خرید و سرمایه گذاری ملک در ترکیه دارید، البته همچنان امکان دریافت کارت اقامت دائم برای خود و اعضای خانواده تان وجود دارد، اما تابعیت و پاسپورت دوم دریافت نمی کنید.

با مقایسه قیمت ملک در ترکیه و ایران و امکان اخذ اقامت دائم و کسب ارز از ملک خریداری شده در این کشور به راحتی می توان دریافت که مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری یکی از راه های جذاب مهاجرت به ترکیه می باشد. ترکیه مکان ها و زندگی در این کشور تاریخی و توریستی.

البته در صورت تمایل می توانید با خانواده خود در ملک خریداری شده زندگی کنید و اقامت دائم ترکیه را تجربه کنید، از مزایای تحصیل رایگان فرزندان خود در این کشور، ثبت شرکت تجاری و در فعالیت های تجاری بین ایران و پرداخت به متعهد شدن از پاسپورت جدید خود برای دریافت ویزای معتبرترین کشورهای جهان مانند ترکیه یا شینگن یا کانادا استفاده کنید.

در هر صورت شما آماده تحصیل، کاریابی یا مقدمات اولیه مهاجرت به کشور بازتر و بهتر ترکیه هستید که گزینه های زیادی پیش روی شماست.

هزینه مهاجرت به ترکیه

به عنوان یک شهروند ایرانی، اولین هزینه سفر به ترکیه شامل بلیط هواپیما و هتل می باشد، البته در صورت اجاره خانه در ترکیه به مدت یک سال، نیازی به رزرو و پرداخت هزینه هتل ندارید.

علاوه بر اجازه کار یا اجازه تحصیل، بسته به نوع مهاجرت به ترکیه، باید کارت اقامت ترکیه و مقررات مالیاتی آن کشور را نیز دریافت کنید. بنابراین برای تکمیل فرم درخواست و پرداخت هزینه اداری و 5 میلیون تومان کارت یک ساله باید به اداره مهاجرت مرکزی مراجعه کنید.

همچنین برای اتباع خارجی حق اقامت در ترکیه هزینه ای دارد که باید قبل از درخواست کارت اقامت ترکیه مبلغ 80 دلار را بپردازید و هنگام ارسال فرم درخواست همراه خود داشته باشید.

در نهایت، برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه و دریافت حقوق و پرداخت مالیات باید کد مالیاتی بگیرید، این کار هزینه زیادی ندارد و نیاز به کارهای اداری در اداره مالیات ترکیه دارد.

به طور کلی جدا از مالکیت زمین و گواهی اقامت ترکیه و البته هزینه تمدید آن، هزینه های مهاجرت به این کشور فقط هزینه مسکن و اسکان می باشد.

سایر موارد مهم مانند خرید سیم کارت موبایل یا افتتاح حساب بانکی هزینه چندانی نخواهد داشت و پس از انجام کارهای اولیه می توانید به دریافت کارت اقامت و شماره مالیات ادامه دهید.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد راهنمای ما برای مهاجرت به ترکیه کسب کنید، می توانید مطالب دیگری را در وبلاگ نیگام مرور کنید یا از خدمات و مشاوره های حرفه ای شرکت های گروه نیگام استفاده کنید.