دیزل ژنراتور یک دستگاه تولید برق است که از موتور دیزلی برای تولید برق استفاده می کند. این ژنراتورها اغلب برای تامین برق در مواقع اضطراری یا تامین برق مناطقی که هنوز به شبکه متصل نیستند استفاده می شوند. آنها از سوخت دیزل برای تولید برق استفاده می کنند و اغلب به عنوان یک راه حل قدرت پشتیبان در شرایط اضطراری استفاده می شوند. در زیر به بررسی انواع دیزل ژنراتورها و برندهای معروف آنها می پردازیم:

انواع دیزل ژنراتور

برای بررسی انواع دیزل ژنراتورها باید مسائل و نکات زیادی را در نظر بگیریم. دیزل ژنراتورها با قدرت، مارک و ویژگی های متفاوت با یکدیگر متفاوت هستند. دیزل ژنراتور از یک موتور دیزل و یک دینام تشکیل شده است. موتورهای دیزل سوخت دیزل را به ژنراتور و ژنراتورها انرژی مکانیکی را به الکتریسیته تبدیل می کنند. دیزل ژنراتورها در مکان هایی استفاده می شوند که دسترسی به برق مشکل یا مشکل است.

معرفی انواع دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتورها بر اساس نوع کار، برند، دینام، قدرت موتور و سایر معیارها تقسیم بندی می شوند. دیزل ژنراتورها با توجه به عملکرد خود به 3 قسمت زیر تقسیم می شوند:

دیزل ژنراتورهای اضطراری

خش گیرهای اولیه دیزل

دیزل ژنراتور دائمی

تمام دیزل ژنراتورها از نظر عملیاتی به این 3 قسمت تقسیم می شوند. با توجه به نیاز خود می توانید خواسته های خود را با مشاوران دیزلکو در میان بگذارید و خریدی خوب و راحت داشته باشید.

دیزل ژنراتور اضطراری

این نوع ژنراتورها در زمان قطع برق کمک می کنند. این دیزل ژنراتور در مراکز درمانی و بیمارستان ها، مراکز اطلاع رسانی و پخش و هتل ها کاربرد دارد. این نوع ژنراتورها می توانند برق خوبی را برای یک تا 12 ساعت تامین کنند.

دیزل ژنراتور اصلی

این ژنراتور دوام بیشتری دارد، اما حداکثر 75 درصد برق مصرف می کند. برای مناطقی با قطعی برق زیاد یا نیازهای طولانی مدت مناسب است. این گیرنده دارای قابلیت شارژ مداوم می باشد. اغلب در کارخانه های صنعتی و تولیدی و در صنعت حمل و نقل استفاده می شود.

دیزل ژنراتور دائمی

دیزل ژنراتورهای پایدار برق پایدار تولید می کنند و برای مشاغلی که به برق پایدار نیاز دارند ایده آل هستند. اغلب در مکان هایی که از شهر دور هستند و به برق دسترسی ندارند استفاده می شود. در انواع صنایع برق، نفت و گاز که نیاز به ژنراتور دائمی دارند استفاده می شود و می توان از آن به عنوان منبع برق استفاده کرد.

سوخت دیزل ژنراتور I

ژنراتورها با توجه به نوع سوخت مصرفی به چند نوع تقسیم می شوند که مهمترین آنها گازوئیل است. سوخت به طور کلی از نظر قیمت و آلودگی متفاوت است. مقدار سوخت مصرفی بسته به نوع ژنراتور، برند، ظرفیت و شرایط آب و هوایی متفاوت است. در زیر موتورهای بنزینی، پروپان، گازی و دیزلی را به اختصار توضیح می دهیم.

موتور دیزل

این نوع موتورها نسبت به موتورهای بنزینی کارایی و اقتصادی بیشتری دارند. بهترین مزیت نسبت به سایر سوخت ها این است که کمتر قابل اشتعال است. این موتورها در هر ساعت کاری حدود 5.6 لیتر سوخت مصرف می کنند. از دیزل ژنراتورها می توان برای کارهای اضطراری یا دائمی استفاده کرد.

مولد پروپان

سوخت پروپان سازگار با محیط زیست است و در مقایسه با سایرین آسیب کمتری به طبیعت وارد می کند. آنها را می توان برای مدت طولانی در سیلندرها ذخیره کرد. اما سوخت پروپان سریعتر است. بسته به قدرت ژنراتور، میزان مصرف ممکن است متفاوت باشد. میانگین مصرف سوخت موتوری با قدرت 27 اسب بخار در ساعت کارکرد 13 لیتر است. ظرفیت ذخیره سازی سیلندرهای پروپان یک ضعف در نظر گرفته می شود. زیرا یک مخزن معمولی می تواند 24 ساعت سوخت تامین کند. اگر از ژنراتورهای پروپان استفاده می کنید، باید 2-3 برابر کل مصرف منابع پشتیبان تهیه کنید. پروپان به عنوان یک سوخت پاک شناخته می شود و کربن را در طبیعت منتشر نمی کند. نگران مصرف سوخت بالای آن نباشید.

موتور گازسوز

موتورهای بنزینی معمولاً در نیروگاه ها استفاده می شوند. این نیروگاه تنها یک نیروگاه گازی دارد. اگرچه بنزین اقتصادی ترین سوخت موتور است، اما موتورهای بنزینی هزینه تعمیر و نگهداری بالایی دارند.

سوخت های دیگری مانند قطران، نفت سنگین و گازوئیل نیز وجود دارد اما کمتر از سایر سوخت ها استفاده می شود.