پس از یادگیری بک لینک چیست و مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، بک لینک ها به دو نوع dofollow و nofollow تقسیم می شوند که می توان گفت برای ایجاد کمپین و تحلیل کمپین مفید هستند.
پیوند بازخورد را دنبال کنید تا دامنه را درست اضافه کنید
لینک dofollow در بک لینک چیست؟ پیوندی که با انتقال اعتبار صفحه مبدا به مقصد، ارزش سئوی مقصد را افزایش می دهد. دریافت بک لینک به بهبود اعتبار یا رتبه بندی دامنه وب سایت شما کمک می کند، که به نوبه خود به شما کمک می کند رتبه بندی کلمات کلیدی خود را بهبود بخشید.
بک لینک Nofollow، مفید برای جذب ترافیک
لینک nofollow پیوندی است که اطلاعاتی در مورد وب سایتی که به آن پیوند دارد ارائه نمی دهد. این لینک ها از منظر سئو مطلوب نیستند و به افزایش ارزش سایت کمکی نمی کنند. استفاده از HTML ساده از جابجایی این مرحله جلوگیری می کند. به این ترتیب، صفحه را می توان به صفحه ای از سایت دیگر پیوند داد، اما مرحله و مقدار از صفحه منبع برداشته نمی شود.
بنابراین، اگر لینک های بدون فالو مزایای سئوی لینک های فالو را نداشته باشند، بک لینک چه فایده ای دارد؟ این لینک ها می توانند ترافیک خوبی برای وب سایت شما ایجاد کنند و همچنین سبد بک لینک شما را متنوع کنند. یک پروفایل بک لینک طبیعی شامل توزیعی از بک لینک های dofollow و nofollow است. برای خرید بک لینک کلیک کنید.
چگونه بفهمیم که یک لینک دنبال شده است یا خیر؟
در قسمت قبل یاد گرفتیم که دنبال کردن و دنبال نکردن بک لینک به چه معناست. با بررسی کد HTML و مرورگر پیوند می توانید بررسی کنید که آیا یک پیوند dofollow یا nofollow است. شما می توانید با کلیک راست بر روی پیوند در مرورگر خود و انتخاب "Check" این کار را انجام دهید. این کد HTML مرتبط با پیوند را نشان می دهد. اگر تگ rel=”nofollow” را مشاهده کردید، این یک لینک nofollow است. اگر rel=”nofollow” را نمی بینید، این یک لینک دنبال کردن است. به طور پیش فرض لینک ها دنبال می شوند و با اضافه شدن تگ rel="nofollow" به nofollow تبدیل می شوند.
چه نوع بک لینک هایی ارزشمند هستند؟
همه بک لینک ها یکسان ایجاد نمی شوند. اگر می خواهید در نتایج جستجوی گوگل (SERP) رتبه بالاتری کسب کنید، باید روی بک لینک های با کیفیت تمرکز کنید. یک بک لینک با کیفیت می تواند قدرتمندتر از هزاران بک لینک بی کیفیت باشد. بک لینک های با کیفیت دارای ویژگی های خاصی هستند که آنها را از بقیه متمایز می کند. برخی از مهم ترین ویژگی های بک لینک های ارزشمند عبارتند از:
1. بک لینک از وب سایت های معتبر
یکی از مهم ترین ویژگی های بک لینک های با کیفیت، اعتبار و شهرت وب سایتی است که در آن بک لینک گرفته می شود. وب سایت های معتبر و شناخته شده از اعتبار بیشتری برخوردار هستند، بنابراین بک لینک آنها نیز ارزش بیشتری دارد. این مفهوم به عنوان «اقتدار دامنه» شناخته می شود. هر چه یک وب سایت دارای اعتبار بیشتری باشد، به سایت شما اعتبار بیشتری می دهد.
2. بک لینک و ارسال مقاله
Anchor text قسمت قابل مشاهده لینکی است که کاربر روی آن کلیک می کند. به طور کلی، باید به کلمه ای پیوند دهید که حاوی کلمه کلیدی هدف باشد. تحقیقات نشان می دهد که متن لنگر، از جمله کلمات کلیدی، می تواند به بهبود رتبه شما در نتایج جستجو کمک کند.
با این حال، باید مراقب باشید که از کلمه کلیدی زیاد استفاده نکنید. گوگل الگوریتمی به نام پنگوئن دارد که وب سایت هایی را که از استراتژی های کلاه سیاه استفاده می کنند جریمه می کند. بنابراین، باید به صفحه فرود خود با انکر تکست های مختلف لینک دهید. destination iran
3. بک لینک های مرتبط با موضوع سایت شما
وقتی یک وبسایت به وبسایت دیگری پیوند میخورد، Google میخواهد تأیید کند که این دو وبسایت به هم متصل هستند. به عبارت دیگر، اگر مقاله ای در مورد دوی ماراتن منتشر کرده اید، بک لینک از سایت های مرتبط با ماراتن، دویدن و تناسب اندام ارزش بیشتری نسبت به بک لینک های سایت های مرتبط با ماهیگیری یا بازاریابی دیجیتال دارد.
این به گوگل نشان می دهد که لینک ها طبیعی و مرتبط با محتوای سایت شما هستند که می تواند به بهبود رتبه شما در نتایج جستجو کمک کند.
4. بک لینک های Nofollow
گوگل و سایر موتورهای جستجو، بک لینک های دارای تگ nofollow را نادیده می گیرند. لینک های Nofollow هیچ تاثیری بر الگوریتم های رتبه بندی موتورهای جستجو ندارند. خوشبختانه اکثر بک لینک ها دنبال می شوند و در بهبود رتبه شما موثر هستند.
بک لینک های Nofollow اغلب از منابعی مانند نظرات وبلاگ، انتشارات مطبوعاتی و تبلیغات پولی می آیند. چنین برندهایی برای سئو مفید نیستند، بنابراین عدم ردیابی مشکلی ندارد. اما به یاد داشته باشید که گاهی اوقات برای طبیعی جلوه دادن لینک ها باید از لینک های nofollow استفاده کنید.
5. لینک های دامنه جدید
یکی دیگر از ویژگی های بک لینک های با کیفیت، تازگی دامنه ای است که به آن لینک می دهید. اگر یک وب سایت چندین بار به شما لینک می دهد، لینک های زیر به اندازه لینک های اول ارزشمند نیستند. به عبارت دیگر، بهتر است 100 لینک از 100 وب سایت مختلف دریافت کنید تا 1000 لینک از یک وب سایت. این نشان می دهد که تعداد دامنه های ارجاع دهنده بیشتر از تعداد کل بک لینک ها با رتبه گوگل مرتبط است.